MARIA DESAMPARADOS
ESCARTI CARBONELL
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Argitalpenak (56) MARIA DESAMPARADOS ESCARTI CARBONELL argitalpenak
2021
-
Effects of a Teaching Personal and Social Responsibility Model Intervention in Competitive Youth Sport
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
We want our families in the NICU!
Pediatric Research
2019
-
Programa de educación emocional para adolescentes (PREDEMA): valoración desde la perspectiva de los participantes y sus efectos en las competencias socio-afectivas
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 42, Núm. 2, pp. 319-334
2018
-
Assessing the implementation fidelity of a school- based teaching personal and social responsibility program in physical education and other subject areas
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 37, Núm. 1, pp. 12-23
2017
-
The effect of an out-of-school mindfulness program on adolescents’ stress reduction and emotional wellbeing
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 17, Núm. 3, pp. 35-44
2016
-
Estudio piloto sobre el estrés y la resiliencia familiar en recién nacidos prematuros
Anales de Pediatria, Vol. 84, Núm. 1, pp. 3-9
2014
-
Assessing adolescents’ appraisal of significant adults’ goal-involving criteria for judging their success in physical education and sport settings: a missing link in the socialization process
European Journal of Human Movement, Núm. 32, pp. 186-211
-
La formación en el proceso de implementación del programa de responsabilidad personal y social: Un estudio de casos
Revista Fuentes, Vol. 14, pp. 125-146
2013
-
Analysis of Teaching Personal and Social Responsibility model-based programmes applied in USA and Spain
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 8, Núm. 2, pp. 427-441
-
Observación de las estrategias que emplean los profesores de educación física para enseñar responsabilidad personal y social
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1, pp. 159-166
2012
-
Applying the teaching personal and social responsibility model (TPSR) in Spanish schools context: lesson learned
Ágora para la educación física y el deporte, Vol. 14, Núm. 2, pp. 178-196
-
The relationship between out-of-school sport participation and positive youth development
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 7, Núm. 3, pp. 671-683
2011
-
Fortalezas, dificultades y aspectos susceptibles de mejora en la aplicación de un Programa de Responsabilidad Personal y Social en Educación Física. Una evaluación a partir de las percepciones de sus implementadores
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 23, Núm. 3, pp. 445-461
-
Implementation fidelity of a program designed to promote personal and social responsibility through physical education:a comparative case study
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 82, Núm. 3, pp. 499-511
-
La percepción del profesorado de Educación Física sobre los efectos del programa de responsabilidad personal y social (PRPS) en los estudiantes
Ágora para la educación física y el deporte, Vol. 13, Núm. 3, pp. 341-361
-
Propiedades psicométricas de la versión española del "Cuestionario de Responsabilidad Personal y Social" en contextos de educación física
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 1, pp. 119-130
-
Relaciones entre empatía, conducta prosocial, agresividad, autoeficacia y responsabilidad personal y social de los escolares
Psicothema, Vol. 23, Núm. 1, pp. 13-19
2010
-
Application of Hellison's Teaching Personal and Social Responsibility Model in Physical Education to Improve Self Efficacy for Adolescents at Risk of Dropping-out of School
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 667-676
-
Implementation of the personal and social Responsability model to impove self-efficacy during Physical education classes for primary school children
International journal of psychology and psychological therapy, Vol. 10, Núm. 3, pp. 387-402
2009
-
El desarrollo positivo a través de la actividad física y el deporte: el programa de responsabilidad personal y social
Revista de psicología general y aplicada: Revista de la Federación Española de Asociaciones de Psicología, Vol. 62, Núm. 1, pp. 45-52