Publicaciones (100) Publicaciones de MANUEL CUADRADO GARCIA

2023

  1. Assessing complementarities between live performances and YouTube video streaming

    Empirical Economics, Vol. 65, Núm. 6, pp. 2953-2978

  2. INTRODUCTION BY THE GUEST EDITOR S

    International Journal of Arts Management

  3. Measuring music-genre preferences: Discrepancies between direct and indirect methods

    Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 3, pp. 1026-1044

  4. Music studies as cultural capital accumulation and its impact on music genre preferences

    International Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 38-51

  5. Reviewing Experiential Value in the Arts

    International Journal of Arts Management, Vol. 26, Núm. 1, pp. 29-42

2022

  1. Enseñanza Artística no Formal como Instrumento de Inclusión Socioeducativa de Jóvenes Gitanos

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 275-292

  2. LGB´s Arts Affinity: An Empirical Study of Theater Audiences Based on Motivations

    Journal of Homosexuality, Vol. 69, Núm. 8, pp. 1322-1341

  3. La conveniencia del uso de juegos como recurso docente en el ámbito universitario: una investigación cuantitativa

    Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento

  4. Luces y sombras de la innovación educativa: Reflexiones a partir de un estudio retrospectivo

    Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento

  5. Measuring customer multisensory experience in live music

    The Oxford Handbook of Arts and Cultural Management (Oxford University Press), pp. 681-700

2020

  1. Balenciaga: The Master of Haute Couture

    Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Brand Management (Springer Nature), pp. 141-162

  2. Music festivals as mediators and their influence on consumer awareness

    Poetics, Vol. 80

2019

  1. Género, motivaciones y frenos en el consumo de música en directo

    Cuadernos económicos de ICE, Núm. 98, pp. 105-124

  2. Piracy revisited: Exploring music users in the age of technology dependency

    Scientific Annals of Economics and Business, Vol. 66, Núm. Specialissue, pp. 25-35

2018

  1. Copyright infringement and cultural participation

    Digital Piracy: A Global, Multidisciplinary Account (Taylor and Francis), pp. 132-160