Publicaciones (100) Publicaciones de MANUEL CUADRADO GARCIA Ver datos de investigación referenciados.

2023

  1. Assessing complementarities between live performances and YouTube video streaming

    Empirical Economics, Vol. 65, Núm. 6, pp. 2953-2978

  2. INTRODUCTION BY THE GUEST EDITOR S

    International Journal of Arts Management

  3. Measuring music-genre preferences: Discrepancies between direct and indirect methods

    Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 3, pp. 1026-1044

  4. Music studies as cultural capital accumulation and its impact on music genre preferences

    International Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 38-51

  5. Reviewing Experiential Value in the Arts

    International Journal of Arts Management, Vol. 26, Núm. 1, pp. 29-42

2022

  1. Enseñanza Artística no Formal como Instrumento de Inclusión Socioeducativa de Jóvenes Gitanos

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 275-292

  2. LGB´s Arts Affinity: An Empirical Study of Theater Audiences Based on Motivations

    Journal of Homosexuality, Vol. 69, Núm. 8, pp. 1322-1341

  3. La conveniencia del uso de juegos como recurso docente en el ámbito universitario: una investigación cuantitativa

    Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento

  4. Luces y sombras de la innovación educativa: Reflexiones a partir de un estudio retrospectivo

    Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento

  5. Measuring customer multisensory experience in live music

    The Oxford Handbook of Arts and Cultural Management (Oxford University Press), pp. 681-700

2020

  1. Balenciaga: The Master of Haute Couture

    Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Brand Management (Springer Nature), pp. 141-162

  2. Music festivals as mediators and their influence on consumer awareness

    Poetics, Vol. 80

2019

  1. Género, motivaciones y frenos en el consumo de música en directo

    Cuadernos económicos de ICE, Núm. 98, pp. 105-124

  2. Piracy revisited: Exploring music users in the age of technology dependency

    Scientific Annals of Economics and Business, Vol. 66, Núm. Specialissue, pp. 25-35

2018

  1. Copyright infringement and cultural participation

    Digital Piracy: A Global, Multidisciplinary Account (Taylor and Francis), pp. 132-160