JOSE
DEVIS DEVIS
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
JOAN
UBEDA COLOMER
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
Publicaciones en las que colabora con JOAN UBEDA COLOMER (15)
2021
-
Environmental barriers and facilitators to physical activity among university students with physical disability-a qualitative study in Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-15
-
Physical activity and accomplishment of recommendations in university students with disabilities: A longitudinal study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 11
-
Validación de la Athletic Identity Measurement Scale en Estudiantes Universitarios con Discapacidad y Diferencias según Variables Sociodemográficas
Revista de psicología del deporte, Vol. 30, Núm. 2, pp. 1-10
2020
-
Development and validation of the Barriers to Physical Activity and Sport Questionnaire for lesbian, gay, bisexual, transgender and queer/questioning persons
Public Health, Vol. 185, pp. 202-208
-
Discapacidad, actividad física y salud: modelos conceptuales e implicaciones prácticas
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 45, pp. 401-410
-
Gender differences in theory-based predictors of physical activity in university students with disabilities
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 52, Núm. 0, pp. 141-148
2019
-
Active gaming prevalence and correlates by type of day in Spanish youth
Journal of Physical Activity and Health, Vol. 16, Núm. 9, pp. 715-721
-
Barriers to physical activity in university students with disabilities: Differences by sociodemographic variables
Disability and Health Journal, Vol. 12, Núm. 2, pp. 278-286
-
Physical activity of university students with disabilities: accomplishment of recommendations and differences by age, sex, disability and weight status
Public Health, Vol. 166, pp. 69-78
-
Predicting physical activity in university students with disabilities: The role of social ecological barriers in the theory of planned behaviour
Disability and Health Journal, Vol. 12, Núm. 4, pp. 574-580
-
Screen time among Spanish university students with disabilities: a self-organizing maps analysis
BMC public health, Vol. 19, Núm. 1, pp. 995
2018
-
Motivos de práctica y abandono físico-deportivo en alumnado universitario con discapacidad: influencia de la edad y el grado de discapacidad
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 13, Núm. 37, pp. 51-60
-
Validation of a short spanish version of the instrument barriers to physical activity questionnaire for people with mobility impairments
Salud Publica de Mexico, Vol. 60, Núm. 5, pp. 539-548
2017
-
Percepción del alumnado sobre una Unidad Didáctica de enseñanza comprensiva de los juegos deportivos de invasión en Educación Física
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 31, pp. 306-311
2016
-
Elaboración de un cuestionario sobre videojuegos a través de juicio de expertos
Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid