Publicaciones (32) Publicaciones de ROSA GIMENEZ MORENO

2022

  1. Liberty and equality in US political speeches

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  2. The expression of emotions in online medical consultations: A comprehensive Spanish-English analysis

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 44, pp. 239-262

2021

  1. Developing the pragmatic meaning of everyday lexicon through telecollaboration

    Building up telecollaborative networks for intercultural learning in the digital ageBuilding up telecollaborative (Comares), pp. 27-39

  2. Lexical-semantic configuration of ordinary relational identities in multicultural groups of university students

    Language and Intercultural Communication, Vol. 21, Núm. 1, pp. 102-117

2018

  1. The level of context dependence of engagement markers in Peninsular Spanish and US business websites

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 24, Núm. 2, pp. 38-53

2013

  1. Business communication across three European cultures: A contrastive analysis of British, Spanish and Polish email writing

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 26, pp. 77-98

2012

  1. The interdependence of repetition and relevance in university lectures

    Journal of Pragmatics, Vol. 44, Núm. 6-7, pp. 744-755

2011

  1. Professional English in the European Context: The EHEA Challenge. Ángeles Linde López, Rosalía Crespo Jiménez (eds). Bern: Peter Lang, 2010. 374 pages. ISBN: 978-3-0343-0088-9. res.

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 21, pp. 170-173

  2. Register Variation in Electronic Business Correspondence

    IJES: international journal of English studies, Vol. 11, Núm. 1, pp. 15-34

  3. Role fluctuation in Professional English Register Variation

    La investigación y al enseñanza aplicadas a las lenguas de especialidad y a la tecnología

  4. The use of ICT in english for international tourism within the ESHE

    Multiple voices in academic and professional discourse: current issues in specialised language research, teaching and new technologies (Cambridge Scholars Publishing), pp. 177-186

2010

  1. English for higher education studies

    Words for working: professional and academic englis for international business and economics (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 295-334

  2. Repetition Strategies for International Lectures in English

    Los caminos de la lengua: Estudios en homenaje a Enrique Alcáraz Varó (Servicio de Publicaciones), pp. 1297-1314

2008

  1. El Proceso de enseñanza-aprendizaje centrado en el alumno: experiencias de la adaptación de los estudios de economía de la Universidad de Valencia al nuevo marco del EEES

    Univest 08: el estudiante, eje del cambio en la Universidad (Universitat de Girona = Universidad de Gerona)

  2. La Experiencia del practicum en la diplomatura de Turismo de la Universidad de Valencia: la inmersión del estudiante en el entorno laboral

    Univest 08: el estudiante, eje del cambio en la Universidad (Universitat de Girona = Universidad de Gerona)