ANA MARIA
REDONDO CANO
TITULAR D'UNIVERSITAT
Publications (30) ANA MARIA REDONDO CANO publications
2024
-
Development and psychometric validation of a scale for sources of resistance to change in higher education institutions
Journal of Advances in Management Research
-
Firms’ digital transformation and e-human resource management. A qualitative approach
Tec Empresarial, Vol. 18, Núm. 3, pp. 103-128
2022
-
Effects of digitalization on HR practices and employee well-being from a gender perspective
Towards humanizing workplaces and organizations: enriching theory and practice through multiple approaches (Tirant lo Blanch), pp. 269-287
-
Systematic literature review of interpretative positions and potential sources of resistance to change in organizations
Intangible Capital, Vol. 18, Núm. 2, pp. 145-165
-
The influence of clustering on HR practices and intrapreneurial behavior
Competitiveness Review, Vol. 32, Núm. 1, pp. 35-58
2021
-
La reorientación de las prácticas de RR.HH. hacia la diversidad de género
La dirección de Recursos Humanos frente a los retos de la sostenibilidad y la sociedad de la información (Tirant lo Blanch), pp. 147-164
-
Survival causal patterns of social and commercial entrepreneurial initiatives in Spain
Journal of Business Economics and Management, Vol. 22, Núm. 4, pp. 1047-1064
2020
-
Calidad del servicio en residencias para mayores. Análisis de un caso en la Comunidad Valenciana
Gerokomos: Revista de la Sociedad Española de Enfermería Geriátrica y Gerontológica, Vol. 31, Núm. 3, pp. 136-140
-
Impact of the perception of performance appraisal practices on individual innovative behavior
European journal of management and business economics, Vol. 29, Núm. 3, pp. 277-296
-
Prácticas de recursos humanos y comportamiento intraemprendedor: la influencia del género en esta relación
Tec Empresarial, Vol. 14, Núm. 1, pp. 12-25
-
Prácticas de recursos humanos y comportamiento intraemprendedor: la influencia del género en esta relación
Tec Empresarial, Vol. 14, Núm. 1, pp. 12-25
-
Quality of service in residences for the elderly. Analysis of a case in the Valencian Community
Gerokomos, Vol. 31, Núm. 3, pp. 136-140
2017
-
Supply Chain Quality Management SCQM: Understanding how it integrates into the service and manufacturing sectors. Case studies in a construction and a food companies
Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management
2015
-
Negotiating behavior in service outsourcing. An exploratory case study analysis
Service Business, Vol. 9, Núm. 4, pp. 771-801
2013
-
How BATNAs perception impacts JVs negotiations
Management Decision, Vol. 51, Núm. 2, pp. 419-433
2012
-
Principios cooperativos y aplicación del modelo EFQM: efectos en el proceso estrátegico de la cooperativa de enseñanza "La Nostra Escola Comarcal"
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 76, pp. 229-260
2011
-
Is certification for sustainable tourism complementary to ISO 9000 certification?: The case of the Parque del Lago Hotel in Costa Rica
Pasos: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 9, Núm. 4
-
La certificación de sostenibilidad turistica (CST): acilita la certificacion ISO 9000: el caso del HPL
Revista de ciencias económicas, Vol. 29, Núm. 1, pp. 601-625
-
La coordinación entre profesores como base del nuevo aprendizaje universitario: estudio de un caso en la Universitat de València
Arxius de Ciències Socials, Núm. 24, pp. 119-134
2010
-
La importancia del conocimiento de las salidas profesionales en Relaciones Laborales
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 5, pp. 71-76