ROBERTO FRANCISCO
FERRIZ MORELL
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Universidad Miguel Hernández de Elche
Elche, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Miguel Hernández de Elche (20)
2024
-
Exploring the perceived benefits of a motivational exercise program (FIT-CANCER) in colorectal cancer patients during chemotherapy treatment: A qualitative study from self-determination theory
European Journal of Integrative Medicine, Vol. 65
2022
-
A Self-Determined Exploration of Adolescents’ and Parents’ Experiences Derived From a Multidimensional School-Based Physical Activity Intervention
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 68-77
-
The effects of modifying contact, duration, and teaching strategies in awareness interventions on attitudes towards inclusion in physical education
European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, Núm. 1, pp. 57-73
2021
-
Estrategías para desarrollar con los deportistas
Dirección de equipos deportivos (Tirant Humanidades), pp. 397-421
-
La relación entrenador-deportista
Dirección de equipos deportivos (Tirant Humanidades), pp. 85-97
-
Procesos de grupo y desarrollo de habilidades psicológicas
Dirección de equipos deportivos (Tirant Humanidades), pp. 337-354
2020
-
Actitudes hacia el alumnado con discapacidad en educación física: validación de la EAADEF-EP a la etapa de educación primaria
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 44, pp. 235-243
-
Agentes sociales de la comunidad educativa, satisfacción de novedad y actividad física
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 46, pp. 519-528
2019
-
Percepción de autoeficacia hacia la inclusión en futuros maestros de educación física
Revista de psicología del deporte, Vol. 28, Núm. 1, pp. 143-156
-
Physically active undergraduates: Motivational and emotional profiles
Journal of American College Health, Vol. 67, Núm. 7, pp. 706-716
-
Validation of a Physical Education Teachers’ Self-Efficacy Instrument Toward Inclusion of Students With Disabilities
Frontiers in Psychology, Vol. 10
2017
-
Qualitative evaluation of a school intervention for the promotion of physical activity: learning from the perspective of the target population
European Journal of Human Movement, Núm. 38, pp. 68-92
2016
-
Predicting healthy and unhealthy behaviors through physical education: A self-determination theory-based longitudinal approach
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 26, Núm. 5, pp. 579-592
-
Social Physique Anxiety and Intention to Be Physically Active: A Self-Determination Theory Approach
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 87, Núm. 4, pp. 354-364
-
Understanding the need for novelty from the perspective of self-determination theory
Personality and Individual Differences, Vol. 102, pp. 159-169
2015
-
Analysing the influence of autonomous and controlling social factors within the theory of planned behaviour
Australian Psychologist, Vol. 50, Núm. 1, pp. 70-79
-
Revisión de la Escala del Locus Percibido de Causalidad (PLOC) para la Inclusión de la Medida de la Regulación Integrada en Educación Física
Revista de psicología del deporte, Vol. 24, Núm. 2, pp. 329-338
2014
-
Exercise motivation and social physique anxiety in adolescents
Psychologica Belgica, Vol. 54, Núm. 1, pp. 111-129
-
Promotion of autonomy for participation in physical activity: A study based on the trans-contextual model of motivation
Educational Psychology, Vol. 34, Núm. 3, pp. 367-384
2013
-
Psychometric properties of the Social Physique Anxiety Scale (SPAS-7) in spanish adolescents
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 16, pp. 1-9