Publications by the researcher in collaboration with JAVIER MOLINA GARCIA (36)

2023

  1. A Classroom-Based Intervention to Promote Physical Literacy in Children: ALPHYL Study Protocol

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 7

  2. Active commuting to early childhood education and care institutions among toddlers (2–3 years)

    Early Child Development and Care, Vol. 193, Núm. 13-14, pp. 1459-1470

  3. Los modelos pedagógicos en educación física: la importancia de la alfabetización motriz

    Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 59-84

2021

  1. Evolución de un proyecto de innovación entre la escuela-universidad sobre Psicomotricidad, Música y Expresión plástica en la formación de maestras-os

    Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021

  2. Perceived movement skill competence in stability: Validity and reliability of a pictorial scale in early adolescents

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. 5, pp. 1135-1143

  3. Profiling children longitudinally: A three-year follow-up study of perceived and actual motor competence and physical fitness

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. S1, pp. 35-46

2020

  1. Evidencias preliminares de validez de la escala pictográfica de percepción de la competencia motriz en estabilidad

    Liderazgo en la promoción de la actividad física: estrategias efectivas en la movilización de activos: Libro de actas del Congreso Internacional (Universidad de Zaragoza), pp. 251-254

  2. Transformational teaching in physical education and students’ leisure-time physical activity: The mediating role of learning climate, passion and self-determined motivation

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 13, pp. 1-16