SEBASTIAN
SANCHEZ CASTILLO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (98) Publicaciones de SEBASTIAN SANCHEZ CASTILLO
2024
-
Tourist destinations masked in the symbolic constructs of «Money Heist» (Netflix, 2017-2021)
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 2, pp. 125-141
-
Understanding How Immersive Media Enhance Prosociality: A Systematic Literature Review and Meta-Analysis
Communication Research
2023
-
De la estrategia de Sherezade a la paranoia. El caso de Estado de Alarma TV y La Última Hora
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 29, pp. 651-662
-
How Spanish television news represents refugee children at Europe’s borders
Refugees in the Spanish media (Critical, Cultural and Communications Press), pp. 191-205
-
Unmuting leadership: the impact of Zelensky’s social media strategy at the inset of the Ukrainian War
Journal of Risk Research, Vol. 26, Núm. 6, pp. 610-624
2022
-
(Re)Visiting game of thrones: film-induced tourism and television fiction
Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol. 39, Núm. 1, pp. 73-86
-
Análisis de la representación audiovisual de las mujeres refugiadas en Televisión Española y Telecinco
Discurso & Sociedad, Vol. 16, Núm. 1, pp. 64-87
-
Estímulo del turismo a través de la ficción audiovisual: métodos de investigación
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 6, pp. 25-47
-
Framing Energy: A Content Analysis of Spanish Press Energy Issue Coverage from an Environmental Approach in the Context of Climate Change
Journalism Studies, Vol. 23, Núm. 11, pp. 1396-1414
-
La investigación universitaria en formato podcast: análisis del proyecto Transmedia de la Universitat Jaume I de Castelló
adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 24, pp. 107-126
-
La responsabilidad de la investigación social como alerta sobre la desinformación en la memoria democrática
Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 13, Núm. 2, pp. 95-98
-
Los líderes dicen, los ciudadanos deciden: impacto social de la pandemia por COVID-19 en Twitter
Observatorio (OBS*), Vol. 16, Núm. 1, pp. 116-137
-
Sindemia o pandemia. Tratamiento de las enfermedades minoritarias en la televisión pública española durante la crisis de la COVID-19
RILCE: Revista de filología hispánica, Vol. 38, Núm. 3, pp. 1121-1141
-
Step right up and take a whiff! Does incorporating scents in film projection increase viewer enjoyment?
Studies in European Cinema
-
The political irruption of short video: Is TikTok a new window for Spanish parties?
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 35, Núm. 2, pp. 37-52
-
Video and emotionality in the social network sites during elections: The general election campaign of April 2019 in Spain
Catalan journal of communication & cultural studies, Vol. 14, Núm. 1, pp. 99-118
2021
-
Audiovisual fiction and tourism promotion: The impact of film and television on the image of tourist destinations and contributions from textual analysis
El profesional de la información, Vol. 30, Núm. 6
-
En busca de un discurso emocional: el papel del 'infoentretenimiento' televisivo y las redes sociales en las elecciones generales españolas de abril de 2019
Redes en campaña: liderazgos y mensajes en las elecciones de 2019 (Comunicación Social), pp. 123-140
-
La construcción del liderazgo político y la identidad escenográfica en TikTok
Cosmovisión de la comunicación en redes sociales en la era postdigital (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 197-210
-
La entrevista política ante el sesgo audiovisual: El caso de Los desayunos de TVE (2018)
Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 12, Núm. 1, pp. 205-219