Publicaciones (42) Publicaciones de MARIA DEL CASTILLO FUENTES DURAN

2019

  1. Dismorfia muscular: análisis de sus relaciones con la sintomatología obsesivo-compulsiva

    Investigaciones sobre el impacto de la imagen corporal (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 73-81

  2. Effects of parenting styles on self-regulated learning and academic stress in Spanish adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 15

  3. Predicting first-year college student retention: Validation of the college persistence questionnaire in a Spanish sample

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 16

  4. Relaciones entre autoestima, regulación emcional y dismorfia muscular: Un estudio con modelos competitivos

    BIAH 2018. International Congress of Body Image & Health 6, 7 y 8 de junio de 2018: Libro de actas

  5. Relaciones entre el perfeccionismo y la dismorfia muscular: Un estudio exploratorio

    BIAH 2018. International Congress of Body Image & Health 6, 7 y 8 de junio de 2018: Libro de actas

  6. Researching parental socialization styles across three cultural contexts: Scale ESPA29 bi-dimensional validity in Spain, Portugal, and Brazil

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 2

  7. Sintomatología obsesivo-compulsiva en la dismorfia muscular

    BIAH 2018. International Congress of Body Image & Health 6, 7 y 8 de junio de 2018: Libro de actas

  8. Spanish validation of general decision-making style scale: Sex invariance, sex differences and relationships with personality and coping styles

    Judgment and Decision Making, Vol. 14, Núm. 6, pp. 739-751

2018

  1. Asociación entre Perfeccionismo y Dismorfia Muscularen una muestra de adultos jóvenes

    Psychology, Society & Education, Vol. 10, Núm. 3, pp. 337-348

  2. Errores de interpretación de los intervalos de confianza en estudiantes universitarios

    Conocimientos, investigación y prácticas en el campo de la salud: Volumen III (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 19-24

  3. The development and validation of a scale for assessing peer-mentoring processes in programs for first-year university students

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 16, Núm. 46, pp. 661-679