Artículos (27) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A qualitative meta-analysis of intercultural research into audio-visual synchronous communication between language learners

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 18, pp. 35-47

  2. Blogging in EFL: a Writing Project using ICT

    The EuroCALL Review, Vol. 30, Núm. 2, pp. 37-54

  3. Dialogicidad intencionada y co-creación de la persuasión en Instagram

    Cuadernos AISPI: Estudios de lenguas y literaturas hispánicas, Vol. 22, Núm. 2, pp. 227-252

  4. ENGAGING THE AUDIENCE IN ONLINE YOUTUBE SCIENCE DISSEMINATION VIDEOS: A LOOK AT THE UPTAKE OF MULTIMODAL ENGAGEMENT STRATEGIES

    ESP Today, Vol. 11, Núm. 2, pp. 302-327

  5. El corpus FEMMES.UP: análisis pragmático de los estilos humorísticos en la comedia femenina

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 96, pp. 89-99

  6. El inútil de su hijo: La construcción [det{det/demost} adj de pron{pos} n] en español

    Romanica Olomucensia, Núm. 2, pp. 299-311

  7. English covert compounds: between word-formation and lexical cohesion

    Studia Neophilologica

  8. Hasta los huesos, bis in die Knochen: Construcciones fraseológicas somáticas en contraste a través de corpus

    Revista de filología alemana, Núm. 31, pp. 145-165

  9. Interaction, asymmetries of knowledge and experience and the impact of theory on the in situ practice of coaching

    Journal of Applied Linguistics and Professional Practice, Vol. 17, Núm. 3, pp. 252-273

  10. La necesidad de modelos en lingüística: sobre el “análisis del discurso digital”

    Pragmalinguistica, Núm. 31, pp. 127-151

  11. Mediating through question-asking: A sociopragmatic analysis of epistemic stance negotiation in everyday conversation

    Journal of Pragmatics, Vol. 213, pp. 49-66

  12. Multimedialidad, traducción y censura.: El género como conflicto en las adaptaciones teatrales de la Edad Moderna de Estudio Uno (RTVE)

    Trasvases entre la literatura y el cine, Núm. 5, pp. 83-95

  13. Multimediality, Translation and Censorship: Conflicted Gender Constructs in Estudio Uno's (RTVE) Early-Modern Audiovisual Theatre Adaptions

    Trasvases Entre la Literatura y el Cine, Vol. 2023, Núm. 5, pp. 83-95

  14. Multimodal engagement strategies in science dissemination: A case study of TED talks and YouTube science videos

    Discourse Studies, Vol. 25, Núm. 6, pp. 733-754

  15. Peeking into the socio-historical background and current use of 'me (no) likey'

    English Today, Vol. 39, Núm. 2, pp. 130-140

  16. Perspectives docents i investigadores sobre l’ensenyament de llengües estrangeres:: Entrevista amb la Dra. Begoña Bellés-Fortuño

    Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16, Núm. 3

  17. Plurilingual education: An analysis of teachers’ perspectives in the region of Valencia (Spain)

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 36, Núm. 1, pp. 120-153

  18. Reconceptualising ICTs in foreign language teaching and learning

    Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16, Núm. 3

  19. The Suffix ‑ment between the Available and the Unavailable

    Anglia, Vol. 141, Núm. 2, pp. 171-196

  20. The influence of discipline, medium and target audience in multimodal recontextualization practices: The case of popular science online videos

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 46, pp. 237-269