Publicaciones (63) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. "Paper White" Characters and the Desire for Homogeneity in Spanish-Language Picturebooks

    Bookbird: Journal of International Children's Literature, Vol. 61, Núm. 2, pp. 37-47

  2. A Letter is a Letter and its Co-Occurrences: Cracking the Emergence of Position-Invariance Processing

    Psychonomic Bulletin and Review, Vol. 30, Núm. 6, pp. 2328-2337

  3. A review of dialogic reading intervention in children with developmental language disorder

    Medicina (Argentina), Vol. 83, pp. 58-63

  4. Aprender a leer: influencia de la familia en la adquisición de la lectura en niños chilenos.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  5. Aprendizaje basado en la resolución de casos: del aula de psicoendocrinologíaa la consulta

    In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida

  6. Are Goats Chèvres, Chévres, Chevres, and Chevres? Unveiling the Orthographic Code of Diacritical Vowels

    Journal of Experimental Psychology: Learning Memory and Cognition, Vol. 49, Núm. 2, pp. 301-319

  7. Avances y retos en el proceso de promoción de la empleabilidad en personas con discapacidad intelectual en países de habla hispana. Una revisión sistemática.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  8. Being a deaf student in a face mask world: Survey data from Italian university students

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 143

  9. Breaking the boundaries: the power of ligatures in visual-word recognition

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  10. Changes in reading habits during COVID-19 confinement in Spain

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 420-449

  11. Childhood language skills as predictors of social, adaptive and behavior outcomes of adolescents with autism spectrum disorder

    Research in Autism Spectrum Disorders, Vol. 103

  12. Competencia digital docente: qué sabemos y qué transmitimos al alumnado

    In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida

  13. Comprehension of academic texts: Role of executive functions and vocabulary.

    Nueva Revista del Pacífico, Núm. 79, pp. 173-195

  14. Comprensión de textos de adolescentes con TEA. Poder de discriminación de factores cognitivos y disposiciones personales en las dificultades de comprensión.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  15. Computational models, educational implications, and methodological innovations: The realm of visual word recognition

    Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 44, Núm. 2

  16. Constraints on integration of orthographic information across multiple stimuli: effects of contiguity, eccentricity, and attentional span

    Attention, Perception, and Psychophysics, Vol. 85, Núm. 6, pp. 2065-2082

  17. Do Diacritics Entail an Early Processing Cost in the Absence of Abstract Representations? Evidence from Masked Priming in English

    Language and Speech, Vol. 66, Núm. 1, pp. 105-117

  18. Do New Forms of Reading Pay Off? A Meta-Analysis on the Relationship Between Leisure Digital Reading Habits and Text Comprehension

    Review of Educational Research

  19. Does online masked priming pass the test? The effects of prime exposure duration on masked identity priming

    Behavior Research Methods, Vol. 55, Núm. 1, pp. 151-167

  20. Does the Timing of Visual Support Affect Sentence Comprehension? An Eye-Tracking Study

    Journal of Experimental Education