Institut d' investigació
ERI LECTURA
Publicaciones (63) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
"Paper White" Characters and the Desire for Homogeneity in Spanish-Language Picturebooks
Bookbird: Journal of International Children's Literature, Vol. 61, Núm. 2, pp. 37-47
-
A Letter is a Letter and its Co-Occurrences: Cracking the Emergence of Position-Invariance Processing
Psychonomic Bulletin and Review, Vol. 30, Núm. 6, pp. 2328-2337
-
A review of dialogic reading intervention in children with developmental language disorder
Medicina (Argentina), Vol. 83, pp. 58-63
-
Aprender a leer: influencia de la familia en la adquisición de la lectura en niños chilenos.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
Aprendizaje basado en la resolución de casos: del aula de psicoendocrinologíaa la consulta
In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida
-
Are Goats Chèvres, Chévres, Chevres, and Chevres? Unveiling the Orthographic Code of Diacritical Vowels
Journal of Experimental Psychology: Learning Memory and Cognition, Vol. 49, Núm. 2, pp. 301-319
-
Avances y retos en el proceso de promoción de la empleabilidad en personas con discapacidad intelectual en países de habla hispana. Una revisión sistemática.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
Being a deaf student in a face mask world: Survey data from Italian university students
Research in Developmental Disabilities, Vol. 143
-
Breaking the boundaries: the power of ligatures in visual-word recognition
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Changes in reading habits during COVID-19 confinement in Spain
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 420-449
-
Childhood language skills as predictors of social, adaptive and behavior outcomes of adolescents with autism spectrum disorder
Research in Autism Spectrum Disorders, Vol. 103
-
Competencia digital docente: qué sabemos y qué transmitimos al alumnado
In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida
-
Comprehension of academic texts: Role of executive functions and vocabulary.
Nueva Revista del Pacífico, Núm. 79, pp. 173-195
-
Comprensión de textos de adolescentes con TEA. Poder de discriminación de factores cognitivos y disposiciones personales en las dificultades de comprensión.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
Computational models, educational implications, and methodological innovations: The realm of visual word recognition
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 44, Núm. 2
-
Constraints on integration of orthographic information across multiple stimuli: effects of contiguity, eccentricity, and attentional span
Attention, Perception, and Psychophysics, Vol. 85, Núm. 6, pp. 2065-2082
-
Do Diacritics Entail an Early Processing Cost in the Absence of Abstract Representations? Evidence from Masked Priming in English
Language and Speech, Vol. 66, Núm. 1, pp. 105-117
-
Do New Forms of Reading Pay Off? A Meta-Analysis on the Relationship Between Leisure Digital Reading Habits and Text Comprehension
Review of Educational Research
-
Does online masked priming pass the test? The effects of prime exposure duration on masked identity priming
Behavior Research Methods, Vol. 55, Núm. 1, pp. 151-167
-
Does the Timing of Visual Support Affect Sentence Comprehension? An Eye-Tracking Study
Journal of Experimental Education