Història de la Ciència i Documentació
Departamento
José Antonio
Ontalba Ruipérez
Publicacións nas que colabora con José Antonio Ontalba Ruipérez (21)
2023
-
Evaluating the online impact of reporting guidelines for randomised trial reports and protocols: a cross-sectional web-based data analysis of CONSORT and SPIRIT initiatives
Scientometrics, Vol. 128, Núm. 1, pp. 407-440
2022
-
Which types of online resource support US patent claims?
Journal of Informetrics, Vol. 16, Núm. 1
2021
-
Masters of Wine on Twitter: presence, activity, impact and community structure
Wine Economics and Policy, Vol. 10, Núm. 1, pp. 73-88
2020
-
Covid-19: análisis métrico de vídeos y canales de comunicación en YouTube
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 4
2018
-
Hit count estimate variability for website-specific queries in search engines: The case for rare disease association websites
Aslib Journal of Information Management, Vol. 70, Núm. 2, pp. 192-213
-
Metodología para mejorar la percepción de utilidad de conceptos básicos estadísticos a través de Facebook
IN-RED 2018: IV Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red
2017
-
Desarrollando competencias transversales con un grupo de Facebook
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XIV FECIES
2016
-
Comunicación científica (XXXIII). El papel de las redes sociales en la difusión de la pediatría
Acta pediátrica española, Vol. 74, Núm. 5, pp. 133-140
-
Comunicación científica (XXXIII). El papel de las redes sociales en la difusión de la pediatría
Acta Pediatrica Espanola, Vol. 74, Núm. 5, pp. 133-140
-
Customised content and impact in website evaluation models: The case of international film festivals
Information Research, Vol. 21, Núm. 1
-
Desarrollo de actividades para fomentar el interés de la estadística entre alumnos del Grado de Ingeniería Informática mediante la utilización de grupos de Facebook
FECIES 2016
-
From universities to private companies: A measurable route of linkedin users
Digital Tools for Academic Branding and Self-Promotion (IGI Global), pp. 127-150
-
Identifying institutional relationships in a geographically distributed public health system using interlinking and co-authorship methods
Scientometrics, Vol. 106, Núm. 3, pp. 1167-1191
-
Redes de conectividad entre empresas tecnológicas a través de un análisis métrico longitudinal de menciones de usuario en Twitter
Revista española de documentación científica, Vol. 39, Núm. 3
2013
-
Proposal for a multilevel university cybermetric analysis model
Scientometrics, Vol. 95, Núm. 3, pp. 863-884
-
Selective linking from social platforms to university websites: A case study of the Spanish academic system
Scientometrics, Vol. 95, Núm. 2, pp. 593-614
2010
-
Análisis bibliométrico de la producción y colaboración científica en Oriente Próximo (1998-2007)
Investigación bibliotecológica, Vol. 24, Núm. 51, pp. 69-94
-
Presencia y visibilidad web de las universidades públicas españolas
Revista española de documentación científica, Vol. 33, Núm. 2, pp. 246-278
2009
-
An analysis of abstracts presented to the College on Problems of Drug Dependence meeting and subsequent publication in peer review journals
Substance Abuse: Treatment, Prevention, and Policy, Vol. 4, pp. 19
-
Propuesta de indicadores métricos para gestores sociales de noticias: Análisis de la prensa digital española en Menéame
Information Research, Vol. 14, Núm. 3