Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics
Departament
Universidad Internacional de Valencia
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Internacional de Valencia (33)
2024
-
El sentido en la vida como factor protector de la depresión durante la pandemia del COVID-19: una perspectiva multidimensional
Ansiedad y estrés, Vol. 30, Núm. 2, pp. 56-62
-
Influencia del contagio por covid-19 sobre el estado físico-emocional de las personas mayores
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 259-265
-
Kairos study protocol: a multidisciplinary approach to the study of school timing and its effects on health, well-being and students’ performance
Frontiers in Public Health, Vol. 12
-
Levels and Predictors of Suicide Literacy and Suicide Stigma in Spanish-Speaking Individuals
Brain and Behavior, Vol. 14, Núm. 11
-
Optimism as a protective factor against the psychological impact of COVID-19 pandemic through its effects on perceived stress and infection stress anticipation
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 9, pp. 8542-8556
-
Psychological intervention in women victims of childhood sexual abuse: a randomized controlled clinical trial comparing EMDR psychotherapy and trauma-focused cognitive behavioral therapy
Frontiers in Psychiatry, Vol. 15
-
“Validation of three scales for enhanced suicide prevention in Spanish-speaking populations: Suicidal ideation, stigma, and literacy”
Journal of Psychiatric Research, Vol. 180, pp. 190-197
2023
-
Ciberacoso en parejas adolescentes: la importancia de la prevención de la violencia de género en las escuelas
Igualdad de género y atención a la diversidad (Dykinson), pp. 165-178
-
Determinación del perfil neuropsicológico en pacientes con hidrocefalia pediátrica residentes en Zanzíbar, Tanzania: proyecto
Implicaciones prácticas para la investigación en bienestar y salud (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 551-560
-
El desarrollo cognitivo de la memoria en la infancia y adolescencia
Tecnologías emergentes aplicadas a las metodologías activas en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 898-911
-
Nutritional education knowledge of teachers and nutritionists in four European countries
Nutricion Hospitalaria, Vol. 40, Núm. 1, pp. 136-143
-
Personalidad, burnout y competencia digital en el profesorado universitario: un acercamiento a la realidad actual
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 9, Núm. 2, pp. 162-176
-
Una mirada hacia la coeducación en las escuelas
Experiencias educativas de renovación pedagógica y procesos de formación del profesorado (Dykinson), pp. 973-988
2022
-
Colorectal cancer survival: prevalence of psychosocial distress and unmet supportive care needs
Supportive Care in Cancer, Vol. 30, Núm. 2, pp. 1483-1491
-
Influence of Alcohol Consumption, Personality and Attention Deficit Hyperactivity Disorder on Traffic Offenders
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 410-420
-
Percepción del profesorado ante el Cyberbullying y detección de necesidades formativas del perfil competencial docente
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 458-466
-
Possible substantive improvements in the structure of the Quality of Life in Adult Cancer Survivors (QLACS) scale? A study based on its Spanish version
Quality of Life Research, Vol. 31, Núm. 6, pp. 1871-1881
-
Psychological Intervention in Women Victims of Childhood Sexual Abuse: An Open Study—Protocol of a Randomized Controlled Clinical Trial Comparing EMDR Psychotherapy and Trauma‐Based Cognitive Therapy
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12
-
Quality of life in cancer survivorship: Sociodemographic and disease-related moderators
European Journal of Cancer Care, Vol. 31, Núm. 6
-
Spanish Validation of the Multidimensional Existential Meaning Scale: Which Dimension of Meaning in Life Is More Associated With Psychopathology in People With Mental Disorders?
Frontiers in Psychiatry, Vol. 13