PSIC.EV. EDUC.
Departament
Fernando
Doménech Betoret
Publicaciones en las que colabora con Fernando Doménech Betoret (15)
2021
-
Influence of teacher and family support on university student motivation and engagement
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1-21
2020
-
MOCSE Centered on Students: Validation of Learning Demands and Teacher Support Scales
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
The educational situation quality model: A new tool to explain and improve academic achievement and course satisfaction
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JULY
2017
-
Self-efficacy, satisfaction, and academic achievement: The mediator role of students' expectancy-value beliefs
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
2015
-
Teacher Support Resources, Need Satisfaction and Well-Being
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18
2014
-
Personal variables, motivation and avoidance learning strategies in undergraduate students
Learning and Individual Differences, Vol. 35, pp. 122-129
-
The relationship among students' and teachers' thinking styles, psychological needs and motivation
Learning and Individual Differences, Vol. 29, pp. 89-97
2011
-
La relación entre satisfacción de las necesidades básicas de los alumnos, sus enfoques de aprendizaje, y lo que informan sobre sus estrategias de evitación y su logro
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 9, Núm. 24, pp. 463-496
2010
-
Barriers Perceived by Teachers at Work, Coping Strategies, Self-efficacy and Burnout
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 637-654
2003
-
Evaluation of the university teaching/learning process for the improvement of quality in higher education
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 28, Núm. 2, pp. 165-178
-
Las creencias psicopedagógicas de los futuros profesores de secundaria y su relación con las demandas de examen y con la organización espacial de la clase
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 21, Núm. 2, pp. 489-506
1999
-
Autopercepción del aprendizaje universitario a través de las metáforas de Mayer: diferencias en función de las experiencias instruccionales
Orientación e intervención psicopedagógica: libro de actas. Santiago de Compostela, 8 a 11 septiembre 1999
1995
-
Estudio empírico de la situación educativa: una aproximación diferencial y estructural
Estudio empírico de la situación educativa: una aproximación diferencial y estructural
1992
-
Aproximación experimental a la situación educativa a partir del M.I.S.E (área de ciencias sociales)
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 6, pp. 13-28
-
Situaciones educativas en ciencias sociales
Escuela Universitaria del Profesorado de E. G. B.