Sociologia i Antropologia Social
Saila
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaUniversitat de Barcelona-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (39)
2024
-
Contributions to a future law on cultural rights in Catalonia: challenges and reflections from the artistic, cultural and creative sectors
International Journal of Cultural Policy
-
Gender and educational decisions in basic vocational training: discussions and experiences in Spain
Journal of Vocational Education and Training, Vol. 76, Núm. 3, pp. 576-593
-
Transition to post-compulsory education according to migrant background and gender in Catalonia: Exploring the effect of non-native student concentration
International Journal of Educational Research, Vol. 124
-
‘We gave the city its image and put it on the map.’: intangible cultural heritage and city branding in Buenos Aires and Valencia
Journal of Heritage Tourism, Vol. 19, Núm. 2, pp. 243-262
2023
-
Going online? Does transferring to online university increase the likelihood of graduation among students from lower social background?
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 20
2022
-
#WeareHeritage. World Heritage changes: From having to being heritage
Boletim do Museu Paraense Emilio Goeldi:Ciencias Humanas, Vol. 17, Núm. 1
-
Creatividad artística y contexto social: la construcción de una perspectiva sociológica más allá del determinismo y el construccionismo
Bases biológicas, psicológicas y socioculturales de la creatividad (Los Libros de la Catarata), pp. 156-179
-
School attainment, family background and non-curricular activities: Reproduction of or compensation for social inequality?
International Review of Education, Vol. 68, Núm. 4, pp. 579-599
2021
-
Mercantilización y gentrificación en la ciudad neoliberal: dinámicas, narrativas y conflictos
Éticas y Políticas de las Antropologías: XV Congreso Antropología ASAEE. Resúmenes y ponencias. 1, 2 y 3 de febrero de 2021
-
The horizontal stratification of the Catalonian university system: the role of the private university
Research in Post-Compulsory Education, Vol. 26, Núm. 4, pp. 503-524
2020
-
Gender and Higher Education in Spain: A Changing and Hopeful Landscape
International Perspectives on Gender and Higher Education: Student Access and Success (Emerald Group Publishing Ltd.), pp. 115-133
-
Lifelong education: Social logics and analytical frameworks
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 49, Núm. 49, pp. 179-197
-
¿Una orientación marcada por el género?: El caso de la Formación Profesional Básica valenciana
Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 13, Núm. 3, pp. 371-391
2019
-
Estudios sobre trayectorias y transiciones de los estudiantes universitarios: una perspectiva sociológica
Trayectorias, transiciones y resultados de los estudiantes en la universidad (Laertes), pp. 31-70
-
Seeking authenticity: Heritage and value within the intangible economy
Journal of Mediterranean Studies, Vol. 28, Núm. 2, pp. 117-132
2018
-
Autonomía y cooperación en los modelos federalizantes de política cultural. Análisis comparativo de los casos de Alemania, EEUU, Canadá, Suiza, Reino Unido y España
Política y sociedad, Vol. 55, Núm. 1, pp. 189-210
-
[Introducción] Antropologías ambientales en red: nuevas perspectivas de análisis
Antropología ambiental: conocimientos y prácticas locales a las puertas del Antropoceno (Icaria), pp. 7-16
2017
-
Ciudades creativas y pueblos con encanto: los nuevos procesos patrimoniales del siglo XXI
Revista de dialectología y tradiciones populares, Tomo 72, Cuaderno 2, pp. 359-377
-
From creative city to generative governance of the cultural policy system? The case of Barcelona's candidature as UNESCO City of Literature
City, Culture and Society, Vol. 10, pp. 1-10
-
La auditoría sociolaboral como base científico-técnica para la mejora de la negociación colectiva: Una aproximación empírica
Revista General de Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social, Núm. 46