Publicaciones (156) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. 'It blew my mind'. Creating spaces for integrating creativity, electroacoustic music and digital competencies for student teachers

    British Journal of Music Education

  2. A Classroom-Based Intervention to Promote Physical Literacy in Children: ALPHYL Study Protocol

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 7

  3. Acouscapes: A software for ecoacoustic education and soundscape composition in primary and secondary education

    Organised Sound

  4. Active commuting to early childhood education and care institutions among toddlers (2–3 years)

    Early Child Development and Care, Vol. 193, Núm. 13-14, pp. 1459-1470

  5. Actual and Perceived Motor Competence in Chilean Schoolchildren before and after COVID-19 Lockdowns: A Cohort Comparison

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 4

  6. Adaptations of final-year project tutoring during COVID-19: teachers’ perceptions and learnings

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 4, pp. 1037-1067

  7. Advancing the understanding in the association between actual/perceived motor competence and health-related factors among children and adolescents

    Psychology of Sport and Exercise

  8. An Analysis-Synthesis of the Pedagogical Literature on Intonation in Initial Learning of Violin and Viola: Pitch Contents, Teaching Approaches, and Auxiliary Resources

    String Research Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 73-91

  9. An initial and musical training experience for future teachers: a creative, multidisciplinary and collaborative approach focusing on electroacoustic music

    Musica Hodie, Vol. 23

  10. Analysis of the return in professional men's and women's padel

    International Journal of Sports Science and Coaching

  11. Análisis del efecto de una intervención para sensibilizar al alumnado sobre su percepción y reconocimiento de la diversidad funcional

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 689-693

  12. Aprendizaje cooperativo a través de los retos cooperativos: propuesta de unidad didáctica para 5º de educación primaria

    Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 329-345

  13. Aprendizaje situado fuera del aula mediante Smartphones

    Educación artística en la era COVID (Editorial Universidad de Granada), pp. 77-82

  14. Artivismo y creatividad en la formación docente: cementerios, arte y literatura

    Arte y políticas de identidad, Núm. 29, pp. 65-86

  15. Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje

    Publicacions PUV

  16. Cartografías sonoro-visuales como metodología transdisciplinar en el desarrollo de los objetivos de desarrollo sostenible

    Transdisciplinariedad y pensamiento reflexivo y creativo a través de los objetivos de desarrollo sostenible en la universidad (Editorial Graó), pp. 35-44

  17. Changing positive and negative affects through music experiences: a study with university students

    BMC Psychology, Vol. 11, Núm. 1

  18. Cognitive CAMSA: an ecological proposal to integrate cognitive performance into motor competence assessment

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  19. Cognitive processing of rhythm in primary education: encounters between teaching practice and scientific evidence

    Music Education Research, Vol. 25, Núm. 4, pp. 435-446

  20. Competencias docentes del profesorado de Educación Física evaluadas con instrumentos observacionales: una revisión sistemática

    Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023