Departament
D.EDU.FIS.A.M
Publicaciones (156) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
'It blew my mind'. Creating spaces for integrating creativity, electroacoustic music and digital competencies for student teachers
British Journal of Music Education
-
A Classroom-Based Intervention to Promote Physical Literacy in Children: ALPHYL Study Protocol
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 7
-
Acouscapes: A software for ecoacoustic education and soundscape composition in primary and secondary education
Organised Sound
-
Active commuting to early childhood education and care institutions among toddlers (2–3 years)
Early Child Development and Care, Vol. 193, Núm. 13-14, pp. 1459-1470
-
Actual and Perceived Motor Competence in Chilean Schoolchildren before and after COVID-19 Lockdowns: A Cohort Comparison
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
Adaptations of final-year project tutoring during COVID-19: teachers’ perceptions and learnings
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 4, pp. 1037-1067
-
Advancing the understanding in the association between actual/perceived motor competence and health-related factors among children and adolescents
Psychology of Sport and Exercise
-
An Analysis-Synthesis of the Pedagogical Literature on Intonation in Initial Learning of Violin and Viola: Pitch Contents, Teaching Approaches, and Auxiliary Resources
String Research Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 73-91
-
An initial and musical training experience for future teachers: a creative, multidisciplinary and collaborative approach focusing on electroacoustic music
Musica Hodie, Vol. 23
-
Analysis of the return in professional men's and women's padel
International Journal of Sports Science and Coaching
-
Análisis del efecto de una intervención para sensibilizar al alumnado sobre su percepción y reconocimiento de la diversidad funcional
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 689-693
-
Aprendizaje cooperativo a través de los retos cooperativos: propuesta de unidad didáctica para 5º de educación primaria
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 329-345
-
Aprendizaje situado fuera del aula mediante Smartphones
Educación artística en la era COVID (Editorial Universidad de Granada), pp. 77-82
-
Artivismo y creatividad en la formación docente: cementerios, arte y literatura
Arte y políticas de identidad, Núm. 29, pp. 65-86
-
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje
Publicacions PUV
-
Cartografías sonoro-visuales como metodología transdisciplinar en el desarrollo de los objetivos de desarrollo sostenible
Transdisciplinariedad y pensamiento reflexivo y creativo a través de los objetivos de desarrollo sostenible en la universidad (Editorial Graó), pp. 35-44
-
Changing positive and negative affects through music experiences: a study with university students
BMC Psychology, Vol. 11, Núm. 1
-
Cognitive CAMSA: an ecological proposal to integrate cognitive performance into motor competence assessment
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Cognitive processing of rhythm in primary education: encounters between teaching practice and scientific evidence
Music Education Research, Vol. 25, Núm. 4, pp. 435-446
-
Competencias docentes del profesorado de Educación Física evaluadas con instrumentos observacionales: una revisión sistemática
Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023