FAC. FILOLOGIA
Centre
Nicolás
Estévez Fuertes
Publicaciones en las que colabora con Nicolás Estévez Fuertes (12)
2013
-
Adquisición de segundas lenguas (L2) en el marco del nuevo milenio : homenaje a la profesora María del Mar Martí Viaño
Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions
-
The Role of Web-Genres and Electronic Corpora in Second Language (L2) Written Communication Pedagogy
Adquisición de segundas lenguas (L2) en el marco del nuevo milenio : homenaje a la profesora María del Mar Martí Viaño (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 159-174
2011
-
A 21 st -Century Retrospective View about Edgar Allan Poe
Peter Lang USA
2010
-
Aproximación cognitiva al relato "The masque of the Red Death"
Edgar Allan Poe (1809-2009): Doscientos años después (Cuenca : Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2010), pp. 165-174
-
The literary work of Edgar Allan Poe in the spanish post-civil war press (1940-1960)
Poe in the century of anxiety (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 91-98
2009
-
English Language Learning: The Means of International Communication of Knowledge for Health Science Students
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now
-
Evaluación de la evolución léxica en la redacción en inglés (L2) con fines académicos desde la perspectiva de la semántica de esquemas
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 14, pp. 97-113
2008
-
Academic and scientific english: a relevant competence for health science professionals to improve european higher education
25 años de lingüística en España. Hitos y retos
2005
-
Lexical analysis of health science mass circulation articles (HSMCA) from the frame semantics perspective
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 10, pp. 67-80
2003
-
Adapting a theoretical genre-based approach to L2 academic writing learners
Las lenguas para fines específicos y la sociedad del conocimiento (Universidad Politécnica de Madrid), pp. 687-696
2002
-
Sharing socio-cognitive strategies in the academic writing learning process: A step towards writing more coherent texts
V Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: the language of international communication : actes : 6, 7 i 8 setembre 2001, Canet de Mar
2001
-
The cognitive writing process: a coherent approach to teaching the writing skill to L2 students
Teaching English in a Spanish setting (Departament de Filologia Anglesa i Alemanya), pp. 49-59