FAC.MAGISTERI
Centre
Universidad Miguel Hernández de Elche
Elche, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Miguel Hernández de Elche (35)
2024
-
Exploring the perceived benefits of a motivational exercise program (FIT-CANCER) in colorectal cancer patients during chemotherapy treatment: A qualitative study from self-determination theory
European Journal of Integrative Medicine, Vol. 65
2023
-
Organización espacial en aulas universitarias de arte: Un análisis de Teoría Fundamentada
Revista Sonda: Investigación y Docencia en Artes y Letras, Núm. 12, pp. 25-40
2022
-
A Self-Determined Exploration of Adolescents’ and Parents’ Experiences Derived From a Multidimensional School-Based Physical Activity Intervention
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 68-77
-
The effects of modifying contact, duration, and teaching strategies in awareness interventions on attitudes towards inclusion in physical education
European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, Núm. 1, pp. 57-73
-
Valoración y percepción de necesidad tras un programa de entrenamiento domiciliario para adultos mayores enfermos
Actividad física y deporte: ciencia y profesión, Vol. 36, pp. 44-45
2021
-
Active commuting to school among 36,781 Spanish children and adolescents: A temporal trend study
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. 4, pp. 914-924
-
Estrategías para desarrollar con los deportistas
Dirección de equipos deportivos (Tirant Humanidades), pp. 397-421
-
La relación entrenador-deportista
Dirección de equipos deportivos (Tirant Humanidades), pp. 85-97
-
Procesos de grupo y desarrollo de habilidades psicológicas
Dirección de equipos deportivos (Tirant Humanidades), pp. 337-354
2020
-
Actitudes hacia el alumnado con discapacidad en educación física: validación de la EAADEF-EP a la etapa de educación primaria
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 44, pp. 235-243
-
Agentes sociales de la comunidad educativa, satisfacción de novedad y actividad física
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 46, pp. 519-528
2019
-
Percepción de autoeficacia hacia la inclusión en futuros maestros de educación física
Revista de psicología del deporte, Vol. 28, Núm. 1, pp. 143-156
-
Physically active undergraduates: Motivational and emotional profiles
Journal of American College Health, Vol. 67, Núm. 7, pp. 706-716
-
Validation of a Physical Education Teachers’ Self-Efficacy Instrument Toward Inclusion of Students With Disabilities
Frontiers in Psychology, Vol. 10
2018
-
The influence of body discourses on adolescents’ (non)participation in physical activity
Sport, Education and Society, Vol. 23, Núm. 3, pp. 257-269
2017
-
Qualitative evaluation of a school intervention for the promotion of physical activity: learning from the perspective of the target population
European Journal of Human Movement, Núm. 38, pp. 68-92
2016
-
All-Optical Fiber Hanbury Brown & Twiss Interferometer to study 1300 nm single photon emission of a metamorphic InAs Quantum Dot
Scientific Reports, Vol. 6
-
Parallel Recording of Single Quantum Dot Optical Emission Using Multicore Fibers
IEEE Photonics Technology Letters, Vol. 28, Núm. 11, pp. 1257-1260
-
Predicting healthy and unhealthy behaviors through physical education: A self-determination theory-based longitudinal approach
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 26, Núm. 5, pp. 579-592
-
Social Physique Anxiety and Intention to Be Physically Active: A Self-Determination Theory Approach
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 87, Núm. 4, pp. 354-364