FAC.MAGISTERI
Centre
Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Cantabria (36)
2024
-
Musical activities in preschool education: A cross-cultural comparative study
Musicae Scientiae, Vol. 28, Núm. 1, pp. 93-111
-
Polymorphism and Phase Stability of Hydrated Magnesium Carbonate Nesquehonite MgCO3·3H2O: Negative Axial Compressibility and Thermal Expansion in a Cementitious Material
Crystal Growth and Design, Vol. 24, Núm. 3, pp. 1159-1169
2023
-
Acceptance and Intentions of Using Dynamic Geometry Software by Pre-Service Primary School Teachers
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 7
-
Assessing a Didactic Sequence for Computational Thinking Development in Early Education Using Educational Robots
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 7
-
Assessing the Relevance of Information Sources for Modelling Student Performance in a Higher Mathematics Education Course
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 6
-
Data-Driven Modeling Through the Moodle Learning Management System: An Empirical Study Based on a Mathematics Teaching Subject
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 18, Núm. 1, pp. 19-27
-
Phase stability of stress-sensitive Ag2CO3 silver carbonate at high pressures and temperatures
Solid State Sciences, Vol. 135
-
Play Box: un artefacto sonoro para abordar la experimentación sonora en las aulas. Estudio exploratorio basado en una intervención de creación electroacústica en la formación inicial de profesorado
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 93-116
-
Structural Behavior of Minrecordite Carbonate Mineral upon Compression: Effect of Mg → Zn Chemical Substitution in Dolomite-Type Compounds
ACS Omega, Vol. 8, Núm. 11, pp. 10403-10410
-
Un estudio sobre el uso de esquemas y ayudas visuales en resolución de problemas matemáticos monitorizado con seguimiento ocular
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 572
2022
-
Creación sonora en las aulas: Aglaya play
Educación musical: miramos al futuro en las aulas : I Foro por la Educación Musical en España, I Congreso Internacional de Educación e Investigación Musical, Facultad de Eucación y Psicología, Badajoz, Universidad de Extremadura, 24 al 26 de marzo 2022
-
Educación musical, creatividad y tecnología: Un estudio exploratorio sobre estrategias docentes y actividades creativas con software ex novo
Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 1
-
I CONGRESO ESPAÑOL DE VIDEOJUEGOS 2022
CEUR Workshop Proceedings
-
Intelligent learning management systems: overview and application in mathematics education
Strategy, policy, practice, and governance for aI in higher education institutions (IGI Global), pp. 206-232
-
La resolución de problemas mediante el pensamiento computacional:: Estudio de género de una experiencia en el aula de infantil con robots educativos bee-bot
Investigación en Educación Matemática XXV
-
Learning about Student Performance from Moodle logs in a Higher Education Context
Proceedings - JICV 2022: 12th International Conference on Virtual Campus
-
Phase stability and dense polymorph of the BaCa(CO3)2 barytocalcite carbonate
Scientific Reports, Vol. 12, Núm. 1
2021
-
Aglaya Play: Designing a software solution for group compositions in the music classroom
Journal of Music, Technology and Education, Vol. 13, Núm. 2-3, pp. 239-261
-
Collaborative Musical Creativity between Students and Adults: The Sonorous Paella
Creativity, Vol. 8, Núm. 2, pp. 32-52
-
Compressibility and phase stability of iron-rich ankerite
Minerals, Vol. 11, Núm. 6