FCAFE
Centre
Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir (121)
2024
-
Actitudes del alumnado de educación física en secundaria y 1º de bachillerato ante los estereotipos de género en el deporte
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 250-261
-
Effect of Reduced Feedback Frequencies on Motor Learning in a Postural Control Task in Young Adults
Sensors, Vol. 24, Núm. 5
-
Evaluación de una intervención educativa en las clases de Educación Física para mejorar el Conocimiento sobre el Sueño
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 121-130
-
The effects of three types of balance training programs on measures of balance and muscle power in prepubertal children: A randomized controlled trial
Journal of Science and Medicine in Sport, Vol. 27, Núm. 1, pp. 45-56
2023
-
Acute effects of different external compression with blood flow restriction on force-velocity profile during squat and bench press exercises
Biology of Sport, Vol. 40, Núm. 1, pp. 209-216
-
Adaptation and validation of a scale to assess digital teaching competence in soccer coaches
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 1, pp. 112-121
-
Analysis of the values related to sports practice from the point of view of secondary school students
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 6, pp. 1340-1349
-
Aprender a aprender en movimiento: aplicación de metodologías activas y tecnología en clase
Renovación pedagógica y formación del profesorado en competencias para una educación sostenible (Dykinson), pp. 754-770
-
Configurational Models to Predict Hosting Sporting Events: The Perceptions of Urban Residents
Physical Culture and Sport, Studies and Research, Vol. 98, Núm. 1, pp. 67-79
-
El "Breakout Edu" como método para optimizar el aprendizaje y motivación en alumnos universitarios: una propuesta práctica para la asignatura de Psicometría
Pensamiento, arte y comunicación: la importancia de hacer llegar el mensaje (Dykinson), pp. 18-32
-
El uso de la gamificación en las clases de Educación Física: Influencia en la motivación, disfrute, autonomía, competencia y satisfacción del alumnado
Educación hacia el futuro: enfoque STEAM, ciencias de la salud y deporte (Dykinson), pp. 209-224
-
How to Improve Sports Fans' Attitudes Toward the Sponsor Through Brand Management? A PLS and QCA Approach
Physical Culture and Sport, Studies and Research, Vol. 100, Núm. 1, pp. 61-74
-
Influence of Teaching Digital Competence and Professional Competencies on the Professional Performance of the Soccer Coach
Physical Culture and Sport, Studies and Research, Vol. 99, Núm. 1, pp. 43-54
-
Static Postural Control during Single-Leg Stance in Endurance, Team and Combat Athletes from the Spanish National Sport Technification Program
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 5
2022
-
Design and usability of ParaSportAPP: an mHealth aimed at promoting physical activity in people with spinal cord injury
Revista Andaluza de Medicina del Deporte, Vol. 15, Núm. 2, pp. 65-71
-
Direct and indirect effects of SEWi, family human capital and social capital on organizational social capital in small family firms
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1403-1418
-
Effects of ankle position during the Nordic Hamstring exercise on range of motion, heel contact force and hamstring muscle activation
Sports Biomechanics
-
Effects on intermittent postural control in people with Parkinson's due to a dual task.
Human Movement Science, Vol. 83
-
Ejercicio profesional inclusivo en estudiantes de derecho. La atribución de creencias normativas en la práctica profesional futura
La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa (Aula Magna), pp. 975-990
-
Emotions, skills and intra-entrepreneurship: mapping the field and future research opportunities
Management and Marketing, Vol. 17, Núm. 4, pp. 577-598