FAC ECONOMIA
Fakultatea
Beatriz
Forés Julián
Beatriz Forés Julián-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (30)
2022
-
Leverage and Family Firms: A Multi-Theoretical Approach
Research Anthology on Strategies for Maintaining Successful Family Firms (IGI Global), pp. 324-341
2021
-
DIFUSIÓN DE LAS PRÁCTICAS DE RESPONSABILIDAD SOCIAL EMPRESARIAL, SOSTENIBILIDAD Y TRANSPARENCIA INFORMATIVA. Un estudio del caso del Parque Tecnológico de Paterna
Tirant Lo Blanch
-
Managerial Capabilities in the Family Tourist Business: Is Professionalization the Key to Their Development?
European Journal of Family Business, Vol. 11, Núm. 2, pp. 111-129
2020
-
The effect of hotel chain affiliation on economic performance: The moderating role of tourist districts
International Journal of Hospitality Management, Vol. 87
2019
-
Leverage and family firms: A multi-theoretical approach
Competitiveness, Organizational Management, and Governance in Family Firms (IGI Global), pp. 191-208
2018
-
Abriendo la “Caja Negra” de la competitividad de la empresa familiar vs la empresa no familiar: ¿qué empresas se adaptan mejor?
Hacia la mejora social, económica y empresarial: avances multidisciplinares en innovación, turismo e ingeniería
-
The interplay between firms’ internal and external capabilities in exploration and exploitation
Management Decision, Vol. 56, Núm. 7, pp. 1559-1580
2017
-
Cluster and firm-specific antecedents of organizational innovation
Current Issues in Tourism, Vol. 20, Núm. 6, pp. 617-646
2016
-
Does incremental and radical innovation performance depend on different types of knowledge accumulation capabilities and organizational size?
Journal of Business Research, Vol. 69, Núm. 2, pp. 831-848
-
Return on capital in Spanish tourism businesses: A comparative analysis of family vs non-family businesses
European journal of management and business economics, Vol. 25, Núm. 3, pp. 91-110
-
The Importance of Internal Resources and Capabilities and Destination Resources to Explain Firm Competitive Position in the Spanish Tourism Industry
International Journal of Tourism Research, Vol. 18, Núm. 4, pp. 341-356
2015
-
Is tourism firm competitiveness driven by different internal or external specific factors?: New empirical evidence from Spain
Tourism Management, Vol. 48, pp. 477-499
-
Rentabilidad del capital y crecimiento en el mercado de la empresa familiar vs no familiar: análisis empírico en el sector turístico español
Universidad de Valencia = Universitat de València
2014
-
Capacidad de absorción: antecedentes y resultados
Economía industrial, Núm. 391, pp. 13-22
2013
-
La introducción del inglés en asignaturas de Administración de Empresas: el aula virtual como entorno de aprendizaje
Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas
2011
-
Efecto de las prácticas de gestión de la calidad sobre los costes de la empresa: el papel mediador de las capacidades dinámicas y la calidad del producto
Los mercados del mañana: bases para su análisis hoy
-
Knowledge creation and absorptive capacity: The effect of intra-district shared competences
Scandinavian Journal of Management, Vol. 27, Núm. 1, pp. 66-86
-
La competitividad de la empresa turística española: efectos empresa, entorno y destino
Papeles de economía española, Núm. 128, pp. 238-253
-
The complementary effect of internal learning capacity and absorptive capacity on performance: the mediating role of innovation capacity
International Journal of Technology Management, Vol. 55, Núm. 1-2, pp. 56-81
2010
-
Calidad de conformidad y costes de no calidad: efectos sobre los costes totales
Creando clientes en mercados globales