HECTOR MANUEL
MONTERDE BORT
TITULAR DE UNIVERSIDAD
M DOLORES
FRIAS NAVARRO
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con M DOLORES FRIAS NAVARRO (23)
2021
-
Spanish Scientists’ Opinion about Science and Researcher Behavior
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
2020
-
Escala Breve de Ansiedad ante la Evaluación Académica (EBAEA-3)
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 35, Núm. 1, pp. 175-190
2018
-
Statistics anxiety in university students in assessment situations
4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'18)
2017
-
Evidence of Validity of the Beliefs About Children’s Adjustment in Same-Sex Families Scale
Sexuality Research and Social Policy, Vol. 14, Núm. 2, pp. 171-181
-
Factorial Invariance of the Scale Beliefs About Children’s Adjustment in Same-Sex Families in Spanish, Chilean, and Hispanic University Students
Hispanic Journal of Behavioral Sciences, Vol. 39, Núm. 2, pp. 238-262
2016
-
Knowledge level of effect size statistics, con fi dence intervals and meta-analysis in Spanish academic psychologists
Psicothema, Vol. 28, Núm. 4, pp. 448-456
-
Spanish Validation of the Polymorphous Prejudice Scale in a Sample of University Students
Journal of Homosexuality, Vol. 63, Núm. 11, pp. 1517-1536
2015
-
Etiology of homosexuality and attitudes toward same-sex parenting: A randomized study
Journal of Sex Research, Vol. 52, Núm. 2, pp. 151-161
-
Interpretation of the p value: a national survey study in academic psychologists from Spain
Psicothema, Vol. 27, Núm. 3, pp. 290-295
-
Intimate Partner Violence in Self-identified Lesbians: a Meta-analysis of its Prevalence
Sexuality Research and Social Policy, Vol. 12, Núm. 1, pp. 47-59
-
Intimate partner violence in self-identified lesbians: A systematic review of its prevalence and correlates
Trauma, Violence, and Abuse, Vol. 17, Núm. 3, pp. 284-297
-
Necesidad de re-educación estadística en profesores universitarios: errores de interpretación valores p y tamaño del efecto
XIII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: nuevas estrategias organizativas y metodológicas en la formación universitaria para responder a la necesidad de adaptación y cambio
2014
-
Beliefs about children's adjustment in same-sex families: Spanish and chilean university student
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-10
-
Estilos de aprendizaje y materiales de educación en abierto: análisis del tamaño del efecto
El reconocimiento docente. Innovar e investigar con criterios de calidad: XII Jornadas de redes de investigación en docencia universitaria
-
Impacto de la reforma estadística en los docentes de Psicología y de Educación: tamaño del efecto y de la muestra
El reconocimiento docente. Innovar e investigar con criterios de calidad: XII Jornadas de redes de investigación en docencia universitaria
2013
-
Pensamiento meta-analítico: educación estadística
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior. Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica
-
Sex differences in sexual prejudice. Contact as mediator variable
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 1, Núm. 1, pp. 45-58
2012
-
A Scale on Beliefs about Children's Adjustment in Same-Sex Families: Reliability and Validity
Journal of Homosexuality, Vol. 59, Núm. 9, pp. 1273-1288
-
Integración de los materiales Open Course Ware en la enseñanza universitaria: estimación de sus efectos
X Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la participació i el compromís de la comunitat universitària
2010
-
Uses and abuses of statistical significance tests and other statistical resources: A comparative study
European Journal of Psychology of Education, Vol. 25, Núm. 4, pp. 429-447