Fachbereich: Comercialització i Investigació de Mercats

Fakultät: FAC ECONOMIA

Institut d' investigació: IEI

Bereich: Marketing und Marktforschung

Forschungsgruppe: Servicio, innovación, valor

Email: amparo.cervera@uv.es

Persönliche Website: https://www.uv.es/uvweb/universidad/es/ficha-persona-1285...

Doktorin von der Universitat de València mit der Dissertation La orientación al mercado un modelo en el ámbito de los gobiernos locales 1998. unter der Leitung von Dr. Alejandro Mollá Descals.

Amparo Cervera és Catedràtica de la Univ. de València des del 2008 amb dedicació a temps complet. Té 6 quinquennis de docència i 4 sexennis de recerca reconeguts pel Ministeri de Ciència i Educació. Al llarg dels anys de dedicació a la Universitat ha exercit responsabilitats de recerca, docència, gestió i transferència del coneixement. A totes les activitats ha primat l'esforç individual combinat amb el treball en equip, el rigor i el servei públic. La seva activitat de transferència s'ha desenvolupat des de la convicció més absoluta que forma part de la responsabilitat social de les Universitats i del seu personal docent investigador. Ha estat directora de l´Institut Interuniversitari d´Economia Internacional (2016-2023). Ha participat en més de 25 projectes de recerca, 11 finançats en convocatòries públiques i 14 contractes amb empreses o institucions. Ha estat directora de la Càtedra Ciutat de València (2013-2015) i Càtedra Model Econòmic Sostenible de València i el seu entorn (2017-2019). Liderat diversos projectes competitius amb el grup de recerca SIV –servei, innovació, valor– que dirigeix. Ressaltar Projecte europeu ENPI anomenat Newcimed: New cities in the Mediterranean Sea Basin sobre el desenvolupament sostenible de les destinacions turístiques. Liderat (2017-2019) un projecte competitiu dins del Programa per a la promoció de la investigació científica, desenvolupament tecnològic i innovació a la Comunitat Valenciana sobre la sostenibilitat del Turisme de Creuers. Autora o coautora de més de 75 articles -60 d'ells indexats a Web of Science-, editora de 3 llibres i autora o coautora de 35 llibres o capítols de llibres, alguns de difusió internacional. Ha presentat més de 150 ponències a congressos i ha impartit conferències a públics de caràcter divers. Ha dirigit 14 tesis doctorals, 10 finançades per empreses o institucions en una clara vinculació amb la transferència de la ciència a la realitat econòmica i social. Tres premiades amb premis extraordinaris de doctorat per les respectives universitats -Castelló i València- i una altra per la Càtedra d'Emprenedors de la Universitat de Salamanca com a millor tesi espanyola en Emprenedoria. Així mateix ha dirigit nombrosos treballs fi de màster i de doctorat. Ha estat convidada a participar com a membre de comissions que han de jutjar els concursos daccés a places dels cossos docents universitaris a nivell nacional i internacional, així com membre de tribunals de Tesis doctorals. Actualment és membre comissió ANECA places PEP. Ha avaluat projectes de recerca per a l'ANEP (Agència Nacional del Ministeri de Ciència i Innovació) així com per a la Direcció d'Avaluació i Acreditació de l'Agència Andalusa del Coneixement (DEVA-AAC) i la Comissió Europea. Pel que fa a les estades de recerca, cal assenyalar Victoria University (Nova Zelanda), Universitat de Birmingham (UK), Harvard Business School (USA), Universitat de Beira Interior (Portugal), París XIII (França), Universitat Austral (Xile). A Espanya, a la Universitat Autònoma de Madrid, Almeria, Castella-la Manxa i Barcelona. Actualment és membre electa de la Junta de Facultat d'Economia, de la Comissió Igualtat de la Universitat de València, de la CAT del Grau de Turisme, de la CCA del Postgrau en Turisme, de la CAPD del Doctorat en Economia Internacional i Turisme. És Editora Responsable de la Intl. Review on Public and Nonprofit Marketing (Springer) -SJR (Q2) 2023 & ESCI. Membre del comitè editorial del Journal of Destination Marketing & Management.