Publicaciones (90) Publicaciones de MARIA JOSE MIQUEL ROMERO

2023

  1. Measuring music-genre preferences: Discrepancies between direct and indirect methods

    Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 3, pp. 1026-1044

  2. Music studies as cultural capital accumulation and its impact on music genre preferences

    International Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 38-51

  3. When showrooming is not a threat: Uncovering opportunities for showroomer retention

    Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 60

2022

  1. Mobile dependency and uncertainty reduction: influence on showrooming behaviours and user-generated content creation

    International Journal of Retail and Distribution Management, Vol. 50, Núm. 8-9, pp. 996-1014

  2. Teletrabajar en confinamiento: Enriquecimiento, conflicto y tensión en las relaciones trabajo-familia y sus efectossobre la satisfacción laboral

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery: XXXVI Congreso Anual AEDEM: 1 al 3 de junio de 2022, Pozuelo de Alarcón, Madrid

2021

  1. Absorptive capacity and its impact on innovation and performance: findings from SEM and fsQCA

    Review of Managerial Science, Vol. 15, Núm. 2, pp. 235-249

  2. Competitive (versus loyal) showrooming: An application of the push-pull-mooring framework

    Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 62

  3. Effects of fan identification and brand collision on perceived value in a celebrity endorsement context

    Omni-Channel communication: Delivering unified communications across all branded touch-points: Conference proceedings

  4. Omnichannel retailer brand experience: conceptualisation and proposal of a comprehensive scale

    Journal of Brand Management, Vol. 28, Núm. 4, pp. 388-401

  5. Understanding mobile showrooming based on a technology acceptance and use model

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 13

  6. Why and how to use enterprise social media platforms: The employee's perspective

    Journal of Business Research, Vol. 137, pp. 517-526

2020

  1. Confinamiento familiar y teletrabajo: ¿nuevas tensiones trabajo y familia?

    Teletrabajo y conciliación en el contexto de la covid-19: nuevos retos en el marco de la prevención de la violencia de género y la calidad de vida de las mujeres (PEVG 2020) (Universitat Internacional de Catalunya), pp. 79-103

  2. La técnica de recogida de dudas de forma anónima a través de los Cuestionarios de Incidencias Críticas (CUICs) como herramienta de mejora del aprendizaje e incremento de la motivación del alumnado

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 679-687

  3. The role of the store in managing postpurchase complaints for omnichannel shoppers

    Journal of Business Research, Vol. 109, pp. 288-296

  4. Work-life management for workforce maintenance: A qualitative comparative study

    Journal of Business Research, Vol. 121, pp. 329-337

  5. ¿Cómo marca el patrocinio de un evento deportivo de alta implicación a la marca patrocinadora? Aplicación al caso de instituciones públicas

    Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 20, Núm. 2, pp. 123-148

2019

  1. ACADEMIC PERFORMANCE AND EDUCATIONAL VIDEO GAMES: DOES GENDER MATTER?

    EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  2. ATTITUDE TOWARD EDUCATIONAL VIDEO GAMES: THE ROLE OF ENGAGEMENT

    EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES