Mª VICENTA
MESTRE ESCRIVA
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
ANNA
LLORCA MESTRE
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec ANNA LLORCA MESTRE (16)
2022
-
Longitudinal paths between parents' use of rewards and young adolescents' moral traits and prosocial behaviors
Journal of Adolescence, Vol. 94, Núm. 8, pp. 1096-1107
-
Psychosocial Effects of COVID-19 in the Ecuadorian and Spanish Populations: A Cross-Cultural Study
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Agresividad, inestabilidad y educación socioemocional en un entorno inclusivo
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 66, pp. 45-55
-
Examining the predictors of prosocial behavior in young offenders and nonoffenders
International Journal of Behavioral Development, Vol. 45, Núm. 4, pp. 299-309
-
Traditional masculinity and aggression in adolescence: its relationship with emotional processes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 18
-
Victimization and peer and parents attachment: The mediating effect of regulatory emotional self-efficacy
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-12
2019
-
Bidirectional relations among empathy-related traits, prosocial moral reasoning, and prosocial behaviors
Social Development, Vol. 28, Núm. 3, pp. 514-528
-
Parents or peers? Predictors of prosocial behavior and aggression: A longitudinal study
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. OCT
2016
-
Empatía en la adolescencia: Relaciones con razonamiento moral prosocial, conducta prosocial y agresividad
Acción psicológica, Vol. 13, Núm. 2, pp. 3-14
2015
-
Parenting: Psychometric analysis of two studies in Spanish population
Anuario de psicología, Vol. 45, Núm. 3, pp. 347-360
-
Psychometric Evidence of a Multidimensional Measure of Prosocial Behaviors for Spanish Adolescents
Journal of Genetic Psychology, Vol. 176, Núm. 4, pp. 260-271
-
Ámbitos de prevención en la socialización familiar: conducta postsocial, empatía y regulación emocional
El marco global de atención al menor: prácticas basadas en la evidencia, reflexiones y experiencias de éxito (Tirant lo Blanch), pp. 125-146
2014
-
Intervención prosocial en la infancia
Recursos para educar en emociones: de la teoría a la acción (Pirámide), pp. 273-292
-
La conducta prosocial: dos instrumentos para su evaluación
Recursos para educar en emociones: de la teoría a la acción (Pirámide), pp. 87-124
-
PROGRAMA DE EDUCACIÓN DE LAS EMOCIONES: LA CON-VIVENCIA. EVALUACIÓN DE SU EFICACIA EN LA CONDUCTA PROSOCIALEDUCATIONAL PROGRAM OF EMOTIONS: THE CO-EXISTENCE. THE EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS IN PROSOCIAL BEHAVIOR
International Journal of Developmental and Educational Psychology, Vol. 2, pp. 593-599
2012
-
Los mecanismo de afrontamiento como predictores de la disposición prosocial
Revista de Psicología y Educación, Vol. 7, Núm. 2, pp. 31-48