Saila: E.COMPAR.H EDU

Fakultatea: FAC. FILOSOFIA

Eremua: Hezkuntzaren Teoria eta Historia

Ikerketa taldea: Grupo de educación comparada

E-maila: andres.paya@uv.es

Doctor por la Universitat de València con la tesis La actividad lúdica en la historia de la educación española contemporánea. 2006. Tesiaren zuzendaria Dr. Alejandro Mayordomo Pérez.

Doctor a Pedagogia (2006). Professor titular de Teoria i Història de l'Educació de la Universitat de València. Professor Consultor d'Història de l'Educació Social a la Universitat Oberta de Catalunya. Docent del Doctorat en Ciències Pedagògiques de la Università di Bologna. Coeditor de la revista “Espai, Temps i Educació” (Scopus), membre del Consell Editorial de les revistes “Educació i Història” i de “Debats per a la Història” (Mèxic); així com del Comitè Científic de Fòrum d'Educació (Scopus), Història da Educaçao (Scopus) i Tendències Pedagògiques (UAM). Vocal de la Junta Directiva de la Societat Espanyola dHistòria de lEducació (SEDHE). He estat Secretari Acadèmic (2012-2015) i Director del Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació (2015-2019), i des del 2019 Director del Màster de Psicopedagogia de la Universitat de València. He realitzat estades de recerca a universitats d'Espanya, Bèlgica, Itàlia, Perú, Mèxic i l'Equador. Les meves línies de recerca se centren en la història de l'educació contemporània i la política educativa, així com la innovació docent i, fonamentalment, l'estudi del joc com a element de renovació pedagògica.