MARIA DEL MAR
BERNABE VILLODRE
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (180) Publicaciones de MARIA DEL MAR BERNABE VILLODRE
2024
-
Correlates of Toddlers’ Physical Activity Levels and Sedentary Behavior During Unstructured Outdoor Play in Early Childhood Education and Daycare Settings
Perceptual and Motor Skills, Vol. 131, Núm. 1, pp. 39-58
-
Representations of cultural diversity in music education textbooks: a critical and comparative analysis
Multicultural Education Review, Vol. 16, Núm. 1, pp. 25-43
2023
-
Pedagogical Content Knowledge of Movement Opportunities in Toddler Education: Perceptions of Early Childhood Educators and Student Teachers
Early Childhood Education Journal
-
Perceptions of future teachers of Therapeutic Pedagogy on an intercultural music workshop
International Journal of Inclusive Education
-
SOMETICS SOFTWARE: ASSESMENT OF ITS DESIGN, APPLICATION AND PROCESSING
INTED2023 Proceedings
-
The representation of athletes during Paralympic and Olympic Games: a Foucauldian analysis of the construction of difference in newspapers
Disability and Society, Vol. 38, Núm. 6, pp. 1053-1075
-
VALIDACIÓN DE UNA ESTRATEGIA DE ESTIMULACIÓN DEL INTERÉS SITUACIONAL PARA TRABAJAR LA INTERCULTURALIDAD EN CONTEXTOS PLURICULTURALES
Conhecimento & Diversidade, Vol. 15, Núm. 38, pp. 531-562
2022
-
A biographical experience concerning the role of ICT in Mathematics education
IJNE: International Journal of New Education, Núm. 9, pp. 23-41
-
Aplicaciones educativas de Realidad Virtual mediante cámaras faciales tridimensionales (3D) en el Grado de Odontología
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 388-398
-
Aplicaciones, música y fisioterapia
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 478-487
-
Barriers and Facilitators to Toddlers’ Physical Activity during the COVID-19 Pandemic, as Perceived by Teachers, Principals and Parents: A Challenge for the Early Childhood Educational Environments
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
-
EMOTIONS IN ARTISTIC AND PHYSICAL EDUCATION WITH UNIVERSITY STUDENTS OF THERAPEUTIC PEDAGOGY
TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 11
-
Educar las emociones y el cuerpo: Una experiencia formativa con estudiantes de pedagogía terapéutica
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
El uso de las tic en la educación básica española: Una experiencia biográfica
La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 260-274
-
Emotions in artistic and physical education with university students of therapeutic pedagogy
TECHNO REVIEW: International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 11, Núm. 1, pp. 12
-
Experiencias en ApS desde las artes: una forma de implicación con la diversidad cultural. desde la historia del arte y la música
El aprendizaje servicio como metodología educativa y social (Dykinson), pp. 163-178
-
Implementation of "Kahoot!" application to complement the master classes in "statistics" subject
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022
-
La Música como herramienta de Educación Social: Percepciones del profesorado español en formación
Revista de humanidades, Núm. 45, pp. 55-74
-
La promoción de la actividad física en el currículo de la Educación Infantil: manual de buenas prácticas
coord.
Tirant lo Blanch
-
Música y movimiento en el aula de Educación Infantil: prácticas curriculares de calidad en las aulas
La promoción de la actividad física en el currículo de la Educación Infantil: manual de buenas prácticas (Tirant lo Blanch), pp. 57-65