CRISTINA
MENESCARDI ROYUELA
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
ISAAC
ESTEVAN TORRES
TITULAR DE UNIVERSIDAD
ISAAC ESTEVAN TORRES-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (37)
2024
-
Efectos de la actividad física durante las clases sobre la alfabetización motriz: una revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 311-322
2023
-
A Classroom-Based Intervention to Promote Physical Literacy in Children: ALPHYL Study Protocol
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 7
-
Aprendizaje cooperativo a través de los retos cooperativos: propuesta de unidad didáctica para 5º de educación primaria
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 329-345
-
Cognitive CAMSA: an ecological proposal to integrate cognitive performance into motor competence assessment
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
El spikeball: una aproximación práctica en 5º de educación primaria
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 347-359
-
Enfoques de medición de la competencia motriz
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 177-203
-
Estilo actitudinal y evaluación por roles en educación física: planteamiento de una propuesta didáctica con alta implicación cognitiva
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 361-388
-
Hibridación de modelos pedagógicos en educación física: pedagogía no lineal y aprendizaje cooperativo para favorecer la alfabetización motriz del alumnado
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 85-116
-
La evaluación de las habilidades motrices en educación física: una visión integradora
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 205-236
-
Self and proxy (parents and teachers’) reports of child motor competence: A three-year longitudinal study
Psychology of Sport and Exercise, Vol. 64
-
The mediational role of motivation in the model of motor development in childhood: A longitudinal study
Psychology of Sport and Exercise, Vol. 66
2022
-
Associations between park and playground availability and proximity and children’s physical activity and body mass index: The beach study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
-
Canadian Agility Movement Skill Assessment (CAMSA) in a Spanish Context: Evidences of Reliability and Validity
Measurement in Physical Education and Exercise Science, Vol. 26, Núm. 3, pp. 245-255
-
Longitudinal association of movement behaviour and motor competence in childhood: A structural equation model, compositional, and isotemporal substitution analysis
Journal of Science and Medicine in Sport, Vol. 25, Núm. 8, pp. 661-666
-
The role of motivation in the conceptual model of motor development in childhood
Psychology of Sport and Exercise, Vol. 61
2021
-
Bivariate analysis of taekwondo actions: The effectiveness of techniques and tactics in an Olympic taekwondo championship
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 16, Núm. 1, pp. 199-211
-
Examining early adolescents’ motivation for physical education: associations with actual and perceived motor competence
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 26, Núm. 4, pp. 359-374
-
Parental and peer support matters: A broad umbrella of the role of perceived social support in the association between children’s perceived motor competence and physical activity
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12
-
Perceived movement skill competence in stability: Validity and reliability of a pictorial scale in early adolescents
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. 5, pp. 1135-1143
-
Profiling children longitudinally: A three-year follow-up study of perceived and actual motor competence and physical fitness
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. S1, pp. 35-46