TERESA
VALVERDE ESTEVE
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Celina
Salvador García
Celina Salvador García-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (17)
2023
-
Dynamic balance improvement in children with Autism Spectrum Disorder after an extracurricular Service-Learning Physical Education program
Developmental Neurorehabilitation, Vol. 26, Núm. 1, pp. 18-26
-
Teaching physical education through English: Promoting pre-service teachers effective personality through a learning-practice approach
Handbook of Research on Training Teachers for Bilingual Education in Primary Schools (IGI Global), pp. 237-257
2022
-
A Longitudinal Study of the Effects of Service-Learning on Physical Education Teacher Education Students
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Aprendizaje por proyectos en Expresión Corporal para la sensibilización del alumnado hacia la justicia social
Actas - I International Congress: Education and Knowledge
-
Aprendizaje-Servicio y formación inicial docente: un estudio longitudinal analizando el desarrollo de las habilidades y actitudes cívicas
Actas - I International Congress: Education and Knowledge
-
Hibridización entre AICLE y EF: Una oportunidad para promover las habilidades del siglo 21
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 729-739
-
How Can Service-Learning Shape the Political Perspectives of Pre-Service Teachers? A Program in the Field of Physical Education
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 15
-
La expresión corporal como herramienta para visibilizar injusticiasy desigualdades: Percepciones del profesorado en formación
Transformando la educación a través del conocimiento (Octaedro), pp. 746-757
-
La representación de contenidos teóricos a través de la Expresión Corporal de forma activa, cooperativa y no-lineal
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 972-981
-
Los patios divertidos en Secundaria y Técnico en Animación de Actividades Físicas y Deportivas: una experiencia a través del Aprendizaje Servicio.
Aula abierta, Vol. 51, Núm. 1, pp. 37-44
-
Motor Performance in School-Aged Children with Autism Spectrum Disorder: Effects of an Extracurricular Physical Education program and socio-ecological correlates
Journal of Developmental and Physical Disabilities, Vol. 34, Núm. 2, pp. 355-372
-
Socio-Ecological Correlates of Physical Activity in Children with Autism Spectrum Disorder: A Cross-Sectional Study in Spain
International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 69, Núm. 1, pp. 302-318
2021
-
Impact of a physical education service-learning programme on ASD children: A mixed-methods approach
Children and Youth Services Review, Vol. 126
-
Los modelos pedagógicos activos en la formación inicial docente: un enfoque no-lineal, transformador y sostenible
Igualdad y calidad educativa: oportunidades y desafíos de la enseñanza (Dykinson), pp. 1903-1927
-
Sustainable service-learning in physical education teacher education: Examining postural control to promote asd children’s well-being
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10
2020
-
Aprendizaje-servicio y didáctica de la expresión corporal en la era digital
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 70, pp. 13-18
-
Effect of a service-learning program on the active lifestyle of children with Autism Spectrum Disorder: A pilot study
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11