CARMEN
CORONA SOBRINO
AYUDANTE DOCTOR/A
Publicacions (22) Publicacions de CARMEN CORONA SOBRINO Veure dades d'investigació referenciades.
2024
-
Academic careers and the tenure track system in Spain – coexistence of state and market logics
Tenure Tracks in European Universities, pp. 205-219
-
Could ORCID play a key role in meta-research? Discussing new analytical possibilities to study the dynamics of science and scientists
Handbook of Meta-Research (Edward Elgar), pp. 215-234
-
Could ORCID play a key role in meta-research? Discussing new analytical possibilities to study the dynamics of science and scientists
Handbook of Meta-Research (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 215-234
-
Tackling gender disparities in energy research: a diagnostic tool for equality in research centres
Energy, Sustainability and Society, Vol. 14, Núm. 1
-
The state-of-the-art of research on science research careers
Handbook of Meta-Research (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 293-308
-
The state-of-the-art of research on science research careers
Handbook of Meta-Research (Edward Elgar), pp. 293-308
-
Toward institutionalization of responsible research and innovation: insights from case studies of technological centers in Spain
Journal of Responsible Innovation, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
Experimental governance in ‘trapped’ regions? What can and cannot be done in Europe’s periphery
Ekonomiaz: Revista vasca de economía, Núm. 104, pp. 36-55
-
GENDER: AN INVISIBLE COMPETENCE IN PROJECT MANAGEMENT
Proceedings from the International Congress on Project Management and Engineering
-
La comprensión de conceptos estadísticos a través del uso de la red social Instagram
Investigación interdisciplinar: Educación y construcción del conocimiento (Tirant lo Blanch), pp. 145-162
2022
-
Adapting RRI public engagement indicators to the Spanish scientific and innovation context: a participatory methodology based on AHP and content analysis
Central European Journal of Operations Research, Vol. 30, Núm. 4, pp. 1483-1512
-
La docencia universitaria en tiempos de pandemia: perspectiva desde el personal docente y el alumnado
La COVID-19 llega a las aulas (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 247-265
-
¿Se puede usar Instagram como herramienta para la comprensión de conceptos estadísticos en las ciencias sociales?
I International Congress. Education and Knowledge: proceedings
2021
-
El Role-Playing como estrategia para la enseñanza de la desigualdad de género en la educación superior
EDUMEET: International Conference on Transfers for Innovation and Pedagogical Change 2020 (Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid), pp. 66-75
-
La formación y las actividades de los programas de doctorado en tiempos de pandemia
EDUMEET: International Conference on Transfers for Innovation and Pedagogical Change 2020 (Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid), pp. 22-37
-
La voz de los estudiantes ante la reconfiguración de la actividad docente universitaria en la pandemia
In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas
2020
-
Closing the gender gap at academic conferences: A tool for monitoring and assessing academic events
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 12 December
-
Discurso y práctica del plagio entre el alumnado universitario
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
-
Percepción y justificación del plagio por parte del alumnado universitario
Alfabetización en la nueva docencia (Tirant lo Blanch), pp. 165-178
2019
-
La transversalidad en la formación en estudiantes de doctorado. Experiencias innovadoras en la gestión de la propia formación
IN-RED 2019: V Congreso de Innovación Educativa y Docencia en Red