ISAAC
ESTEVAN TORRES
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (108) Publicaciones de ISAAC ESTEVAN TORRES
2024
-
Correlates of Toddlers’ Physical Activity Levels and Sedentary Behavior During Unstructured Outdoor Play in Early Childhood Education and Daycare Settings
Perceptual and Motor Skills, Vol. 131, Núm. 1, pp. 39-58
-
Efectos de la actividad física durante las clases sobre la alfabetización motriz: una revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 311-322
-
Motor Competence and Body Mass Index in the Preschool Years: A Pooled Cross-Sectional Analysis of 5545 Children from Eight Countries
Sports Medicine, Vol. 54, Núm. 2, pp. 505-516
2023
-
A Classroom-Based Intervention to Promote Physical Literacy in Children: ALPHYL Study Protocol
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 7
-
Active commuting to early childhood education and care institutions among toddlers (2–3 years)
Early Child Development and Care, Vol. 193, Núm. 13-14, pp. 1459-1470
-
Actual and Perceived Motor Competence in Chilean Schoolchildren before and after COVID-19 Lockdowns: A Cohort Comparison
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
Advancing the understanding in the association between actual/perceived motor competence and health-related factors among children and adolescents
Psychology of Sport and Exercise
-
Aprendizaje cooperativo a través de los retos cooperativos: propuesta de unidad didáctica para 5º de educación primaria
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 329-345
-
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje
coord.
Publicacions PUV
-
Cognitive CAMSA: an ecological proposal to integrate cognitive performance into motor competence assessment
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
El spikeball: una aproximación práctica en 5º de educación primaria
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 347-359
-
Enfoques de medición de la competencia motriz
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 177-203
-
Estilo actitudinal y evaluación por roles en educación física: planteamiento de una propuesta didáctica con alta implicación cognitiva
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 361-388
-
Hibridación de modelos pedagógicos en educación física: pedagogía no lineal y aprendizaje cooperativo para favorecer la alfabetización motriz del alumnado
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 85-116
-
La evaluación de las habilidades motrices en educación física: una visión integradora
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 205-236
-
Los modelos pedagógicos en educación física: la importancia de la alfabetización motriz
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 59-84
-
Motor competence, motivation and enjoyment in physical education to profile children in relation to physical activity behaviors
Physical Education and Sport Pedagogy
-
Self and proxy (parents and teachers’) reports of child motor competence: A three-year longitudinal study
Psychology of Sport and Exercise, Vol. 64
-
The mediational role of motivation in the model of motor development in childhood: A longitudinal study
Psychology of Sport and Exercise, Vol. 66
2022
-
Associations between park and playground availability and proximity and children’s physical activity and body mass index: The beach study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1