ISAAC
ESTEVAN TORRES
TITULAR DE UNIVERSIDAD
XAVIER
GARCIA MASSO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con XAVIER GARCIA MASSO (34)
2024
-
Active Learning in Physical Literacy (ALPHYL) project: Intervention study
Zenodo
-
Active Learning in Physical Literacy (ALPHYL) project: Intervention study
Zenodo
-
Active Learning in Physical Literacy (ALPHYL) project: Longitudinal study
Zenodo
-
Active Learning in Physical Literacy (ALPHYL) project: Longitudinal study
Zenodo
-
Coordination and coordination variability during single-leg drop jump landing in children
Human Movement Science, Vol. 96
-
Efectos de la actividad física durante las clases sobre la alfabetización motriz: una revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 311-322
2023
-
A Classroom-Based Intervention to Promote Physical Literacy in Children: ALPHYL Study Protocol
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 7
-
Aprendizaje cooperativo a través de los retos cooperativos: propuesta de unidad didáctica para 5º de educación primaria
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 329-345
-
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje
Publicacions PUV
-
Cognitive CAMSA: an ecological proposal to integrate cognitive performance into motor competence assessment
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
El spikeball: una aproximación práctica en 5º de educación primaria
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 347-359
-
Estilo actitudinal y evaluación por roles en educación física: planteamiento de una propuesta didáctica con alta implicación cognitiva
Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 361-388
2022
2021
-
Perceived movement skill competence in stability: Validity and reliability of a pictorial scale in early adolescents
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. 5, pp. 1135-1143
-
Profiling children longitudinally: A three-year follow-up study of perceived and actual motor competence and physical fitness
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. S1, pp. 35-46
2020
-
Children’s single-leg landing movement capability analysis according to the type of sport practiced
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 17, pp. 1-15
-
Dual task cost in balance control and stability in children from 4–7 years old
Early Child Development and Care, Vol. 190, Núm. 16, pp. 2533-2542