Publicaciones en las que colabora con XAVIER GARCIA MASSO (34)

2023

  1. A Classroom-Based Intervention to Promote Physical Literacy in Children: ALPHYL Study Protocol

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 7

  2. Aprendizaje cooperativo a través de los retos cooperativos: propuesta de unidad didáctica para 5º de educación primaria

    Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 329-345

  3. Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje

    Publicacions PUV

  4. Cognitive CAMSA: an ecological proposal to integrate cognitive performance into motor competence assessment

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  5. El spikeball: una aproximación práctica en 5º de educación primaria

    Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 347-359

  6. Estilo actitudinal y evaluación por roles en educación física: planteamiento de una propuesta didáctica con alta implicación cognitiva

    Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 361-388

2021

  1. Perceived movement skill competence in stability: Validity and reliability of a pictorial scale in early adolescents

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. 5, pp. 1135-1143

  2. Profiling children longitudinally: A three-year follow-up study of perceived and actual motor competence and physical fitness

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. S1, pp. 35-46

2020

  1. Children’s single-leg landing movement capability analysis according to the type of sport practiced

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 17, pp. 1-15

  2. Dual task cost in balance control and stability in children from 4–7 years old

    Early Child Development and Care, Vol. 190, Núm. 16, pp. 2533-2542