Publicaciones (46) Publicaciones de MARIA DOLORES GARCIA PASTOR

2024

  1. Enseñanza gramatical, reflexión metalingüística y transferencia interlingüística en los libros de texto de inglés de Educación Primaria

    Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 15, pp. 1-22

2021

  1. Engagement in emergency remote education: The use of digital storytelling with student-teachers of English

    Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning (IGI Global), pp. 126-146

2020

  1. Emotions in students with special needs learning english as a foreign language: a focus on learners who stutter

    Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: nuevas realidades de análisis (Dykinson), pp. 429-442

  2. Identidad y disfemia en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera

    Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: nuevas realidades de análisis (Dykinson), pp. 453-466

  3. Researching identity and L2 pragmatics in digital stories: A relational account

    CALICO Journal, Vol. 37, Núm. 1, pp. 46-65

2019

  1. Disfemia y ansiedad en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera

    Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 7, Núm. 1, pp. 87-109

  2. Unveiling the needs of students who stutter in the language skills - a study on anxiety and stuttering in EFL learning

    European Journal of Special Needs Education, Vol. 34, Núm. 2, pp. 172-188

2017

  1. EMPOWERING LEARNERS IN THE EFL CLASSROOM: THE USE OF DIGITAL IDENTITY TEXTS

    INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE

  2. Learners’ identities at stake: Digital identity texts in the EFL classroom

    Language Value, Vol. 9, Vol. 1, pp. 36-61

2016

  1. PRAGMATIC COMPETENCE IN EFL: POLITENESS AND IMPOLITENESS IN (DIS)AGREEMENT SEQUENCES

    INTED2016: 10TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE

2015

  1. LINGUISTIC ACCURACY IN EFL WRITING: THE CASE OF SPANISH-CATALAN BILINGUAL LEARNERS

    ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION

  2. ‘If I has a lot of money…’: learner errors in foreign language writing

    Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 22, pp. 120-140

2014

  1. Estudio sobre los marcadores del discurso en la escritura de alumnos de inglés como lengua extranjera (ILE) con implicaciones para el aula

    Experiencias de innovación y formación en educación (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 261-270

  2. USING A SMALL LEARNER CORPUS FOR AWARENESS-RAISING OF L2 PRAGMATICS IN THE EFL CLASSROOM: THE CASE OF DISAGREEMENTS

    INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE