MARIA DOLORES
GARCIA PASTOR
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (46) Publicaciones de MARIA DOLORES GARCIA PASTOR
2024
-
Enseñanza gramatical, reflexión metalingüística y transferencia interlingüística en los libros de texto de inglés de Educación Primaria
Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 15, pp. 1-22
2023
-
Crafting L2 Multimodal Composing Identities: A Study with Secondary EFL Learners
CALICO Journal, Vol. 40, Núm. 3, pp. 313-334
-
Enseñanza gramatical reflexiva e interlingüística en lenguas extranjeras: análisis curricular para el diseño de dos secuencias didácticas de gramática en torno a la expresión de la obligación
Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua, Núm. 23, pp. 65-92
-
Introducción: La enseñanza gramatical en L1 y L2
Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua, Núm. 23, pp. 7-14
2021
-
Engagement in emergency remote education: The use of digital storytelling with student-teachers of English
Motivation, Volition, and Engagement in Online Distance Learning (IGI Global), pp. 126-146
2020
-
Emotions in students with special needs learning english as a foreign language: a focus on learners who stutter
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: nuevas realidades de análisis (Dykinson), pp. 429-442
-
Identidad y disfemia en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: nuevas realidades de análisis (Dykinson), pp. 453-466
-
Researching identity and L2 pragmatics in digital stories: A relational account
CALICO Journal, Vol. 37, Núm. 1, pp. 46-65
2019
-
Disfemia y ansiedad en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 7, Núm. 1, pp. 87-109
-
Unveiling the needs of students who stutter in the language skills - a study on anxiety and stuttering in EFL learning
European Journal of Special Needs Education, Vol. 34, Núm. 2, pp. 172-188
2018
-
Learner identity in EFL: An analysis of digital texts of identity in higher education
Digital Education Review, Núm. 33, pp. 55-76
-
Linguistic Accuracy in Spanish Adolescent Learners’ EFL Writings
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 57, pp. 79-99
-
Textos de identidad digitales: una valiosa herramienta para el estudio de la construcción de la identidad y el aprendizaje lingüístico en ILE
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 51, Núm. 96, pp. 24-44
2017
-
EMPOWERING LEARNERS IN THE EFL CLASSROOM: THE USE OF DIGITAL IDENTITY TEXTS
INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
Learners’ identities at stake: Digital identity texts in the EFL classroom
Language Value, Vol. 9, Vol. 1, pp. 36-61
2016
-
PRAGMATIC COMPETENCE IN EFL: POLITENESS AND IMPOLITENESS IN (DIS)AGREEMENT SEQUENCES
INTED2016: 10TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2015
-
LINGUISTIC ACCURACY IN EFL WRITING: THE CASE OF SPANISH-CATALAN BILINGUAL LEARNERS
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
-
‘If I has a lot of money…’: learner errors in foreign language writing
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 22, pp. 120-140
2014
-
Estudio sobre los marcadores del discurso en la escritura de alumnos de inglés como lengua extranjera (ILE) con implicaciones para el aula
Experiencias de innovación y formación en educación (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 261-270
-
USING A SMALL LEARNER CORPUS FOR AWARENESS-RAISING OF L2 PRAGMATICS IN THE EFL CLASSROOM: THE CASE OF DISAGREEMENTS
INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE