MARIA
ALCANTUD DIAZ
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
Publicaciones (39) Publicaciones de MARIA ALCANTUD DIAZ
2023
-
(Audio)literatura intercultural y multilingüe: proyectoTalisCuentos alrededor del mundoen la formación docente
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 8, pp. 69-89
-
Bridging the gap between teacher training and society. Sustainable development goals (SDGs) in English as a foreign language (EFL)
Globalisation, Societies and Education
-
Exploring Tolkien’s Literary Universe in the EFL classroom. Ap-proaching Literature through Robotics-enhanced Inquiry-based learning
Digital Education Review, Núm. 44, pp. 1-12
-
La diversidad de representaciones de Blancanieves en el cine de animación (1937-2009)
Clepsydra: Revista de Estudios de Género y Teoría Feminista, Núm. 24, pp. 89-104
-
‘You are What You Eat!’ Relat digital en anglès per a ciències gastronòmiques: una anàlisi basada en corpus
Temps d’Educació, Núm. 64, pp. 61-81
2022
-
Multi-intelligence Empowerment in EFL Teaching. The CELSIP Programme for Autonomous Learning with Pre-service Teachers
Mextesol Journal, Vol. 26, Núm. 2
-
Multi-intelligence Empowerment in EFL Teaching. The CELSIP Programme for Autonomous Learning with Pre-service Teachers1
Mextesol Journal, Vol. 46, Núm. 2
-
Tales from the Philippines: Fostering Intercultural Language Learning Through a Literary Journey Around the Philippine Archipelago
Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond (Springer International Publishing), pp. 333-360
2021
-
Act up for equality!: mejora de la comprensión lectora en lengua extranjera a través de la perspectiva de género
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 6, pp. 37-56
-
Análisis de las temáticas de interés para el alumnado de prácticum en tiempos de pandemia. Su relación con las soft skills.
XVI Symposium Internacional sobre el Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas virtuales versus presenciales: transformando los retos en oportunidades para la innovación: actas. Poio (Pontevedra) 7, 8 y 9 de julio de 2021
-
FOR A GLOBAL AND INTERCULTURAL CITIZENSHIP IN ACCORDANCE WITH THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
REVISTA CONRADO, Vol. 17, Núm. 78, pp. 7-15
-
Multiliteracidad basada en los géneros en ILE. Gramática Sistémica Funcional en práctica para futuros docentes de Educación Primaria
Mextesol Journal, Vol. 45, Núm. 2
2020
-
A SWOT analysis of the Communicative English Language Skills Improvement Programme1: A Tool for Autonomous EFL Learning
Complutense Journal of English Studies, Núm. 28, pp. 109-120
-
United by generations through digital storytelling: Elder's life stories in intergenerational EFL teaching
Digital Storytelling in Second and Foreign Language Teaching (Peter Lang AG), pp. 131-153
2019
-
Edits
trad.
s.n.
-
Relato digital en ESL. Multiliteracidad a través de los géneros
Repensando la didáctica de la lengua y la literatura: Paradigmas y líneas emergentes de investigación (Visor), pp. 417-428
2018
-
"Diamantes negro". Una lucha por el deporte y la reivindicación de una identidad cultural: "tarjeta roja al tráfico de niños"
Identidades, Cine y Educación: didáctica de la pantalla IV espaiCinema (Tirant lo Blanch), pp. 65-83
-
English as a tool to prevent bullying and encourage equalities: The kiva project
Journal of Language Teaching and Research, Vol. 9, Núm. 2, pp. 213-224
2017
-
Cuentos para cambiar la escuela: Un modelo de intervención
Reconstruyendo un mundo con ojos de niñas: entre la pobreza y la educación (Editorial GEU), pp. 106-115
-
Digital Storytelling as a tool for cooperative language learning in Secondary Education: a case study
Relatos Digitales en Educación Formal y Social. (Universidad de Barcelona), pp. 85-107