ENRIQUE
CEREZO HERRERO
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
Argitalpenak (39) ENRIQUE CEREZO HERRERO argitalpenak
2024
-
Can pedagogical translation be communicative in foreign language teaching?
Innovación metodológica en educación superior: enseñanza de lenguas y traducción (Tirant Lo Blanch), pp. 17-38
-
Comunicación efectiva en inglés como lengua extranjera a través de presentaciones orales con póster académico
Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 94, Núm. 1, pp. 159-177
-
Inverse translation as a pedagogical tool in the English for Specific Purposes (esp) classroom.
IJES: international journal of English studies, Vol. 24, Núm. 1, pp. 1-23
-
Navigating linguistic contrastivity in additional language teaching for translation and interpreting
Innovación metodológica en educación superior: enseñanza de lenguas y traducción (Tirant Lo Blanch), pp. 121-145
-
Plurilingual Teaching and Learning Practices in Tourism Pedagogy
Traducción, discurso turístico y cultura (Comares), pp. 115-128
-
TikTok/Flipgrid for Foreign Language Learning in Higher Education: A Case Study
Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-19
2023
-
Listening comprehension in translation and interpreting programs: A pedagogical proposal
Benjamins Translation Library (John Benjamins Publishing Company), pp. 76-96
-
Plurilingual education: An analysis of teachers’ perspectives in the region of Valencia (Spain)
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 36, Núm. 1, pp. 120-153
-
Training prospective translators and interpreters in foreign languages: an exploratory study
Interpreter and Translator Trainer, Vol. 17, Núm. 4, pp. 531-547
2022
-
Integrating Mediation and Translanguaging into TI-Oriented Language Learning and Teaching (TILLT)
Lublin Studies in Modern Languages and Literature, Vol. 46, Núm. 2, pp. 99-109
-
The Academic Poster as a Resource to Enhance Cross-Curricular Competences in Higher Education
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, Vol. 16, Núm. 2, pp. e1590
2021
-
25 years of research on language training in TI programmes: Taking stock and ways forward
Foreign Language Teaching in Translation and Interpreting Programmes (Peter Lang), pp. 17-44
-
An LSP framework for translation and interpreting pedagogy
LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 140-156
- Foreign Language Training in Translation and Interpreting Programmes
-
How do plurilingual trainee teachers view the clil challenge? a case study
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 63, pp. 33-56
-
Investigar en ciencias sociales: cómo elaborar un Trabajo de Fin de Grado o Máster
Aula Magna-McGraw Hil
-
Review of Ramos (2020): Documentación digital y léxico en la traducción e interpretación en los servicios públicos (TISP): fundamentos teóricos y prácticos
Babel. Revue internationale de la traduction / International Journal of Translation, pp. 123-126
-
Why we need ti-oriented language learning and teaching (Tillt)
ELOPE: English Language Overseas Perspectives and Enquiries, Vol. 18, Núm. 1, pp. 71-89
2020
-
Key competences and plurilingual education in the Valencian Region (Spain): a curricular analysis of Primary Education
Pulso: revista de educación, Núm. 43, pp. 35-53
-
La didáctica de lenguas extranjeras en los estudios de Traducción e Interpretación: ¿Qué nos dice la investigación?
Hermeneus: revista de la Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, Núm. 22, pp. 41-73