KONSTANZE
SCHOEPS -
AYUDANTE DOCTOR/A
ESTEFANIA MELINA
MONACO GERONIMO
AYUDANTE DOCTOR/A
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec ESTEFANIA MELINA MONACO GERONIMO (8)
2023
-
Analyzing protective factors for adolescents’ mental health during COVID-19 pandemic in Spain: A longitudinal study
Revue Europeenne de Psychologie Appliquee, Vol. 73, Núm. 5
2022
-
Análisis de la calidad de exámenes de alternativa múltiple a través de la teoría de respuesta al item: aplicación en la asignatura de “Evaluación Psicològica”
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
-
Cross-cultural validation of the Worries about COVID-19 and its consequences Scale (W-COV) in adolescents and young people
Archives of Psychiatric Nursing, Vol. 40, pp. 158-166
-
Intervención psicoeducativa en estudiantes de psicología sobre el suicidio mediante una conferencia y la realización de un botiquín emocional
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
2020
-
Psychological impact of COVID-19 pandemic in Spanish adolescents: risk and protective factors of emotional symptoms
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 7, Núm. 3, pp. 73-80
-
The impact of peer attachment on prosocial behavior, emotional difficulties and conduct problems in adolescence: The mediating role of empathy
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 1
-
Valoración del programa de educación emocional para docentes (MADEMO)
Know and Share Psychology, Vol. 1, Núm. 4, pp. 159-170
2019
-
Attachment styles and well-being in adolescents: How does emotional development affect this relationship?
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 14