BEGOÑA
CLAVEL ARROITIA
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (32) Publicaciones de BEGOÑA CLAVEL ARROITIA
2023
-
A qualitative meta-analysis of intercultural research into audio-visual synchronous communication between language learners
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 18, pp. 35-47
2022
-
A lexical and syntactic analysis of a telecollaborative ELF interaction
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres
-
Virtual exchanges among primary-education pupils Insights into a new arena
Virtual Exchange for Intercultural Language Learning and Teaching: Fostering Communication for the Digital Age (Taylor and Francis), pp. 115-132
2021
-
Analysing lexical density, diversity, and sophistication in written and spoken telecollaborative exchanges
CALL-EJ, Vol. 22, Núm. 3, pp. 230-250
2019
-
Analysis of telecollaborative exchanges among secondary education students: communication strategies and negotiation of meaning
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 31, pp. 97-116
-
Facework and Prosocial Teasing in a Synchronous Video Communication Exchange
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 41, Núm. 2, pp. 35-62
2015
-
Analysis of teacher roles in telecollaboration in the context of a European Funded-project (TILAProject)
English and American studies in Spain: new developments and trends
-
Structuring the investigation: from objectives to research design
Writing and presenting a dissertation on linguistics, applied linguistics and culture studies for undergraduates and graduates in Spain (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 59-73
-
Telecollaboration in a secondary school context: Negotiation of meaning in English as a lingua franca/Spanish tandem interactions
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 15, pp. 74-81
2014
-
I tu, què penses d'adoptar l'anglès com a llengua franca?
Futura, Núm. 29, pp. 6-9
-
The authenticity of real texts in advanced English language textbooks
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, Vol. 68, Núm. 2, pp. 124-134
2013
-
Adquisición de segundas lenguas (L2) en el marco del nuevo milenio : homenaje a la profesora María del Mar Martí Viaño
Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions
-
Bringing the Corpus into the Classroom in Tertiary Education: a study of student reception
Adquisición de segundas lenguas (L2) en el marco del nuevo milenio : homenaje a la profesora María del Mar Martí Viaño (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 119-140
2012
-
Second language acquisition and teaching English as a foreign language
Universidad de Valencia = Universitat de València
2011
-
Ifantidou, Elly. 2011. Genres and Pragmatic Understanding. Athens: Patakis Publishers
res.
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 24, pp. 324-327
-
Implementing an academic corpus in the English Language classroom in tertiary education
Las tecnologías de la información y las comunicaciones: presente y futuro en el análisis de corpus: Actas del III Congreso Internacional de Lingüistica de Corpus
-
La evaluación de competencias transversales en la enseñanza del inglés a través de la implementación de materiales didácticos basados en temática de género
La investigación en didáctica de la lengua y la literatura: situación actual y perspectivas de futuro (Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura), pp. 1097-1117
-
Multiple voices in academic and professional discourse: current issues in specialised language research, teaching and new technologies
ed. lit.
Cambridge Scholars Publishing
2010
-
Analysis of students’ perceptions on teacher’s feedback in the English language classroom
Actas del XXXIII Congreso Anual de la Asociación Española de Estudios Anglonorteamericanos
-
Beyond the Traditional Method: Teaching English with blended-learning Methodology
Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 55-62