Publicaciones (32) Publicaciones de BEGOÑA CLAVEL ARROITIA

2022

  1. A lexical and syntactic analysis of a telecollaborative ELF interaction

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  2. Virtual exchanges among primary-education pupils Insights into a new arena

    Virtual Exchange for Intercultural Language Learning and Teaching: Fostering Communication for the Digital Age (Taylor and Francis), pp. 115-132

2019

  1. Analysis of telecollaborative exchanges among secondary education students: communication strategies and negotiation of meaning

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 31, pp. 97-116

  2. Facework and Prosocial Teasing in a Synchronous Video Communication Exchange

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 41, Núm. 2, pp. 35-62

2015

  1. Analysis of teacher roles in telecollaboration in the context of a European Funded-project (TILAProject)

    English and American studies in Spain: new developments and trends

  2. Structuring the investigation: from objectives to research design

    Writing and presenting a dissertation on linguistics, applied linguistics and culture studies for undergraduates and graduates in Spain (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 59-73

  3. Telecollaboration in a secondary school context: Negotiation of meaning in English as a lingua franca/Spanish tandem interactions

    @tic. revista d'innovació educativa, Núm. 15, pp. 74-81

2014

  1. I tu, què penses d'adoptar l'anglès com a llengua franca?

    Futura, Núm. 29, pp. 6-9

  2. The authenticity of real texts in advanced English language textbooks

    ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, Vol. 68, Núm. 2, pp. 124-134

2013

  1. Adquisición de segundas lenguas (L2) en el marco del nuevo milenio : homenaje a la profesora María del Mar Martí Viaño

    Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions

  2. Bringing the Corpus into the Classroom in Tertiary Education: a study of student reception

    Adquisición de segundas lenguas (L2) en el marco del nuevo milenio : homenaje a la profesora María del Mar Martí Viaño (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 119-140

2012

  1. Second language acquisition and teaching English as a foreign language

    Universidad de Valencia = Universitat de València

2011

  1. Ifantidou, Elly. 2011. Genres and Pragmatic Understanding. Athens: Patakis Publishers res.

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 24, pp. 324-327

  2. Implementing an academic corpus in the English Language classroom in tertiary education

    Las tecnologías de la información y las comunicaciones: presente y futuro en el análisis de corpus: Actas del III Congreso Internacional de Lingüistica de Corpus

  3. La evaluación de competencias transversales en la enseñanza del inglés a través de la implementación de materiales didácticos basados en temática de género

    La investigación en didáctica de la lengua y la literatura: situación actual y perspectivas de futuro (Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura), pp. 1097-1117

  4. Multiple voices in academic and professional discourse: current issues in specialised language research, teaching and new technologies ed. lit.

    Cambridge Scholars Publishing

2010

  1. Analysis of students’ perceptions on teacher’s feedback in the English language classroom

    Actas del XXXIII Congreso Anual de la Asociación Española de Estudios Anglonorteamericanos

  2. Beyond the Traditional Method: Teaching English with blended-learning Methodology

    Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) (Centro Buendía), pp. 55-62