Departament: D.EDU.FIS.A.M

Centre: FAC.MAGISTERI

Institut d'investigació: ICIE

Àrea: Didàctica de la Expressió Plàstica

Grup d'investigació: Grupo de investigación en pedagogías culturales

Correu: ricard.ramon@uv.es

Web personal: https://culturavisual.cc

Doctor per la Universitat de València amb la tesi Lladró. Análisis de la creación cultural de una estética de la tradición industrial de la cerámica valenciana a la recepción social de una marca 2012. Dirigida per Dr. Ricard Huerta.

Professor d’educació artística al Departament de Didàctica de l’Educació Física, Artística i Música i investigador a l’Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives a la Universitat de València. És membre del grup de recerca CREARI, i coordinador de la Unitat Mixta d’Investigació Efímere UV+UPV. Ha dirigit el projecte de recerca Identitart, i participa en projectes de recerca d'àmbit estatal i internacional. És llicenciat en Història de l'Art i en Belles Arts i Doctor en Art i Filosofia. Ha desenvolupat estades de recerca en centres i universitats de ciutats diverses, com ara, A Corunya, Porto, Palerm, Lisboa, París i Roma, entre altres. Es defineixen com a escriptor d’imatges i visualitats i creu en el valor de les arts per a construir coneixements complexos.