VLADIMIR ESSAU
MARTINEZ BELLO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
MARIA DEL MAR
BERNABE VILLODRE
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con MARIA DEL MAR BERNABE VILLODRE (32)
2024
-
Correlates of Toddlers’ Physical Activity Levels and Sedentary Behavior During Unstructured Outdoor Play in Early Childhood Education and Daycare Settings
Perceptual and Motor Skills, Vol. 131, Núm. 1, pp. 39-58
-
Exploring educators’ and parents’ perceptions of gender as a correlate of toddlers’ physical activity: two faces of the same coin?
Early Years, Vol. 44, Núm. 3-4, pp. 649-664
-
Representations of cultural diversity in music education textbooks: a critical and comparative analysis
Multicultural Education Review, Vol. 16, Núm. 1, pp. 25-43
2023
-
Pedagogical Content Knowledge of Movement Opportunities in Toddler Education: Perceptions of Early Childhood Educators and Student Teachers
Early Childhood Education Journal
-
SOMETICS SOFTWARE: ASSESMENT OF ITS DESIGN, APPLICATION AND PROCESSING
INTED2023 Proceedings
-
The representation of athletes during Paralympic and Olympic Games: a Foucauldian analysis of the construction of difference in newspapers
Disability and Society, Vol. 38, Núm. 6, pp. 1053-1075
2022
-
Barriers and Facilitators to Toddlers’ Physical Activity during the COVID-19 Pandemic, as Perceived by Teachers, Principals and Parents: A Challenge for the Early Childhood Educational Environments
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
-
La promoción de la actividad física en el currículo de la Educación Infantil: manual de buenas prácticas
Tirant lo Blanch
-
Percepciones del profesorado de Educación Infantil sobre su formación musical: Estudio de caso en la provincia de Valencia
Revista Fuentes, Vol. 24, Vol. 2, pp. 196-209
-
Recomendaciones que iluminan la promoción de la actividad física en el currículo dela Educación Infantil
La promoción de la actividad física en el currículo de la Educación Infantil: manual de buenas prácticas (Tirant lo Blanch), pp. 13-29
-
Role of Spanish Toddlers’ Education and Care Institutions in Achieving Physical Activity Recommendations in the COVID-19 Era: A Cross-Sectional Study
Children, Vol. 9, Núm. 1
2021
-
An Indoor Physical Activity Area for Increasing Physical Activity in the Early Childhood Education Classroom: An Experience for Enhancing Young Children's Movement
Early Childhood Education Journal, Vol. 49, Núm. 6, pp. 1125-1139
-
Barreras y facilitadores percibidos por las familias sobre la actividad física de niñas y niños entre los 2-3 años en tiempos de COVID-19: Resultados provisionales
Innovación e investigación educativa para la formación docente (Dykinson), pp. 1014-1022
-
Bodies in the early childhood education classroom: a Bourdieusian analysis of curricular materials
Sport, Education and Society, Vol. 26, Núm. 1, pp. 29-44
-
Ecological correlates of Spanish preschoolers’ physical activity and sedentary behaviours during structured movement sessions
European Physical Education Review, Vol. 27, Núm. 3, pp. 636-653
-
El movimiento musical expresivo en el aula de Psicomotricidad de Infantil: consideraciones del alumnado universitario
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 36, Núm. 2, pp. 60-76
-
Evolución de un proyecto de innovación entre la escuela-universidad sobre Psicomotricidad, Música y Expresión plástica en la formación de maestras-os
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Evolution of racism in Spanish music textbooks: a real path towards interculturality through images?
Journal for Multicultural Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 313-329
-
La creación de contenidos audiovisuales sobre el movimiento musicalizado en la formación de maestras y maestros en Educación Infantil
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Pedagogical Knowledge of Structured Movement Sessions in the Early Education Curriculum: Perceptions of Teachers and Student Teachers
Early Childhood Education Journal, Vol. 49, Núm. 3, pp. 483-492