Publicacións (130) Publicacións de OLGA MAYORAL GARCIA-BERLANGA

2024

  1. A study about pre-service teachers’ knowledge of the Sustainable Development Goals

    International Journal of Sustainability in Higher Education

  2. An Exploration of Early Childhood and Primary School Pre-service Teachers’ Knowledge of the SDGs: Proposals for Its Implementation in Initial Teacher Training

    World Sustainability Series (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 305-319

  3. El Proyecto Acord "Porçonstenibilitat" como iniciativa para integrar los ODS y la Agenda 2030 en el contexto educativo local

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  4. Explorando recursos educativos para el aprendizaje del cambio climático en la juventud: un estudio comparativo

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  5. Exploring the Intersection of Paleontology and Sustainability: Enhancing Scientific Literacy in Spanish Secondary School Students

    Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 14

  6. Hábitos de consumo de dispositivos electrónicos del alumnado universitario

    II Congreso Anual sobre Sostenibilidad en el Marco de la Educación Superior

  7. La Educación para la Sostenibilidad en la formación inicial de maestras y maestros de Educación Primaria: propuestas didácticas en el marco de los ODS

    La enseñanza de las ciencias en la educación primaria: Análisis de la situación, de formación y propuestas de mejora (Tirant Humanidades), pp. 157-181

  8. La metodología Aprendizaje-Servicio en la formación inicial del profesorado como herramienta para promover la reducción del Desperdicio Alimentario

    IX Seminário Ibero-Americano CTS -- XIII Seminário CTS

  9. Presentación del Proyecto EduC3: educación para el cambio climático y la sostenibilidad

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  10. Secondary School Students’ Perceptions and Concerns on Sustainability and Climate Change

    Climate, Vol. 12, Núm. 2

2023

  1. An exploration of Preschool and Primary School pre-service teachers' knowledge on the SDGs

    4th World Symposium on Sustainability Science and Research

  2. Are the SDGs Present in the Initial Training of Early Childhood Education Teachers?: The Case of the University of Valencia

    The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA)

  3. Paradigm shift: changes in willingness to take pro-environmental behavior in the midst of the COVID pandemic among European pre-service teachers

    Environmental Education Research, Vol. 29, Núm. 9, pp. 1259-1275

  4. Service-Learning to Promote Food Waste Reduction in Primary School Education: A Case Study With Trainee Teachers

    The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA)

  5. Two-Eyed Seeing and Scientific Holism in A New Science|Environment|Health Pedagogy

    Contributions from Science Education Research (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 293-309