Cómo progresar en nuestras actividades docentes según el Marco de Desarrollo Académico Docente (MDAD)
- Esther de Ves Cuenca 1
- Xaro Benavent García 1
- Mercedes Marqués Andrés 2
- Vicente Cerverón-Lleó 1
- Miguel García-Pineda 1
- María Asuncion Castaño Álvarez 2
- Isaías Salvador Sanmartín Santos 3
- José Manuel Claver Iborra 1
- Carlos Pérez Conde 1
- Ariadna Fuertes Seder 1
- Ricardo Ferrís Castell 1
-
1
Universitat de València
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-
2
Universitat Jaume I
info
-
3
Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir
info
- Cruz Lemus, José Antonio (coord.)
- Medina Medina, Nuria (coord.)
- Rodríguez Fortiz, María José (coord.)
ISSN: 2531-0607
Año de publicación: 2023
Título del ejemplar: Actas de las XXIX Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática. Granada, del 5 al 7 de julio de 2023
Número: 8
Páginas: 121-128
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI)
Resumen
The Red Estatal de Docencia Universitaria, REDU, has proposed a framework for academic teaching development (MDAD) to describe what it is good university teaching. The MDAD proposes an advanced view of teaching, identifying key factors and practices to improve student learning. The aim of this paper is to review from this perspective a set of learning activities and their evaluation methods, to know how our teaching is performed under the MDAD lens, as well as what aspects we can improve. To this end, a selfassessment questionnaire was developed and answered by the members of the educational innovation group. The results show that we conduct active learning and formative assessment activities that are aligned with certain descriptors of the framework, while revealing two areas for improvement: deep learning and learning environments. Performing a self-analysis of our teaching practice based on the dimensions of the framework has helped us to reflect on our practice, find ways to guide future educational improvement projects and make a set of good practices visible, in addition to providing a self-assessment tool based on the MDAD.
Referencias bibliográficas
- Xaro Benavent, Esther de Ves, Mercedes Marqués, Vicente Cerverón, Asunción Castaño, Isaías Sanmartín, Miguel García-Pineda, Sandra Roger, Jesús López-Ballester, Carlos Pérez. Actividades de aprendizaje activo para una evaluación sostenible en el ámbito universitario. En Actas de las XXVIII Jornadas sobre Enseñanza Universitaria de Informática, pp. 71-78. La Coruña 2022.
- Miguel García-Pineda, Esther de Ves, M. Castaño, Sandra, Roger, Máximo Cobos, José Claver, Xaro Benavent, Miguel Arevalillo-Herráez, y Juan Gutiérrez-Aguado. Videos interactivos para mejorar el proceso enseñanza-aprendizaje en la generación YouTube. En Actas de las XXVI Jornadas sobre Enseñanza Universitaria de Informática, pp. 353- 356. Valencia 2020.
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