Estrategias Didácticas y OrganizativasAtender a la Diversidad en las Escuelas de Cultura y Difusión Artística

  1. Villarroel Raimilla, Cony 1
  2. Muñoz Moreno, José Luís 1
  1. 1 Departamento de Pedagogía Aplicada, Universidad Autónoma de Barcelona.
Zeitschrift:
Estudios pedagógicos

ISSN: 0716-050X 0718-0705

Datum der Publikation: 2021

Ausgabe: 47

Nummer: 3

Seiten: 321-342

Art: Artikel

DOI: 10.4067/S0718-07052021000300321 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Andere Publikationen in: Estudios pedagógicos

Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

This article presents a research that aims to analyze the institutional strategies for attention to diversity developed by the Escuelas de Cultura y Difusión Artística (Chile). The study uses mixed methodology, through a case study. For this, it´s analyzed the case of the Escuela de Cultura y Difusión Artística of Puerto Montt using the techniques of documentary analysis, questionnaire, and interview. Some conclusions allow to demonstrate the work of the school with diversity through the articulation of different teaching and organizational strategies to promote the students’ integral learning and facilitate processes of permanent improvement.