Agenda e imagen de los candidatos de las elecciones generales de 2015 en España en programas televisivos de infoentretenimiento
- 1 Instituto Mediterráneo de Estudios de Protocolo y Relaciones Institucionales
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Universitat de València
info
ISSN: 1386-6710, 1699-2407
Año de publicación: 2017
Título del ejemplar: Comunicación política I
Volumen: 26
Número: 4
Páginas: 611-620
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: El profesional de la información
Resumen
There was a turn in the use of political marketing strategies in Spain with the election campaign of December 20th, 2015. Infotainment television programs were unprecedented in their protagonism, which was part of the candidates’ agendas as they reached out directly to the electorate with a human image. A quantitative content analysis was carried out to further understand the most used topics in these formats, as well as the type of public and private information that is produced about them. To this end, the rhetoric was analyzed from the three most followed Spanish infotainment programs: En la tuya o en la mía (TVE), El hormiguero 3.0 (Antena 3), ¡Qué tiempo tan feliz! (Telecinco); parties with the highest electoral expectations were included. The results indicate a clear prevalence of personal issues as opposed to the more political and programmatic ones, which take second place.
Información de financiación
Este trabajo se ha realizado en el marco del grupo I+D MediaFlows: Estrategias, agendas y discursos en las cibercampañas electorales: medios de comunicación y ciudadanos, proyecto de investigación CSO2016-77331-C2-1-R, financia-do por el Ministerio de Economía y Competitividad (Mineco) del Gobierno de España.Financiadores
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Ministerio de Economía y Competitividad
Spain
- CSO2016-77331-C2-1-R
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