Software educativo para el desarrollo de la lectoescritura en el Aula de Comunicación y Lenguaje

  1. Marín Suelves, Diana
  2. Lizcano Porca, Laura
  3. García López, Cristina
Journal:
Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia

ISSN: 1699-3748

Year of publication: 2016

Issue Title: Octubre

Issue: 34

Type: Article

More publications in: Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia

Abstract

This article describes several software programmes used in the Communication and Language (CyL) Classroom which develops and improves literacy skills in students with specific educational needs. There has been selected Notebook, FACIL and Environments Cognitive Learning as it is simple to handle it, its utility and good results achieved, motivation towards the area of the computer or using the whiteboard, and reducing the time required for the teacher to create activities with words, image and sound.

Bibliographic References

  • GARCÍA, Cristina y TARÍ, Guadalupe (2015). Entornos de Aprendizaje Cognitiva Escolar. Nuevo modelo neuropsicopedagógico de adquisición del aprendizaje. Audición y Lenguaje, 109, 4-14.
  • SOTO, Francisco Javier (2008). Tecnología y diversidad educativa: oportunidades, riesgos y perspectivas de futuro. Quaderns digitals, 51.
  • TÁRRAGA, Raúl y FERNÁNDEZ, Inmaculada (2007). Utilidades de la Factoría de Actividades Informática y Logopedia (FACIL). Quaderns digitals, 49.