Los contenidos curriculares digitalizadosVoces y silencios en el ámbito editorial
- Peirats Chacón, José 1
- Gallardo Fernández, Isabel M. 1
- San Martín Alonso, Ángel 1
- Cortés Mollà, Sílvia 1
-
1
Universitat de València
info
ISSN: 1989-466X, 1699-2105
Ano de publicación: 2015
Título do exemplar: Digitalización de los contenidos curriculares
Volume: 33
Número: 3
Páxinas: 39-62
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación
Resumo
This study explores the position of some of the publishing houses in the Valencian Community regarding the migration of textbooks towards digitized formats. A mixed methodology is used to analyse the three dimensions involved — the technological, the educational and the commercial — through a series of interviews, surveys, groups of discussion and analyses of documents. Among the results achieved, it is important to point out the heterogeneity of formats, media and brands involved; the need for pedagogical advisory teams in the publishing houses; teachers’ competence on digital products and the editorial silence when it comes to commercial prospects.
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