Institut d' investigació
IULMA
Publicacions (41) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2021
-
"So you're saying": the interrogation of Jordan Peterson
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 16, pp. 161-173
-
An LSP framework for translation and interpreting pedagogy
LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 140-156
-
Analysing lexical density, diversity, and sophistication in written and spoken telecollaborative exchanges
CALL-EJ, Vol. 22, Núm. 3, pp. 230-250
-
Analysis of Mr. Collins’ proposal: Jane Austen’s realism as a strategy for social criticism
Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, Vol. 8, pp. 83-98
-
Avant-Propos.
Anales de filología francesa, Núm. 29, pp. 7-8
-
CLIL and e-learning environments: The role of Google My Mapsandstudents’ written performancein Classical History
Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, Núm. 5, pp. 26-56
-
Ciberacoso sexual a menores (Online Grooming) y pandemia: Actuar con el lenguaje ante la vulneración de los derechos de la infancia
Signo y seña, Núm. 40
-
Cognitive strategies and figurative language in subversive stand-up comedy: the case of trumping
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 42, Núm. 2, pp. 428-461
-
Convencer mirando a cámara: el minuto de oro de los debates electorales como refugio de condensación retórica
RILCE: Revista de filología hispánica, Vol. 37, Núm. 2, pp. 590-620
-
Current trends in Corpus Linguistics and textual variation
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 9, Núm. 2, pp. 1-13
-
Desde la retórica a la estilística de corpus
Viceversa: UEx & empresa, Núm. 117, pp. 60-65
-
El rediseño de las tareas académicas como forma de combatir el ciberplagio en la universidad
Boletín Redipe, Vol. 10, Núm. 1, pp. 110-124
-
Expanding Views: The Study of Englishes across the World
Nexus, Núm. 2, pp. 18-23
-
Hope and equilibrium in the dystopian world of "The Hunger Games"
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 85, pp. 227-244
-
How do plurilingual trainee teachers view the clil challenge? a case study
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 63, pp. 33-56
-
Inter‐annotator agreement in spoken language annotation: Applying uα‐family coefficients to discourse segmentation
Russian Journal of Linguistics, Vol. 25, Núm. 2, pp. 478-506
-
Introducing Machine Translation in the Translation Classroom : a Survey on Students' Attitudes and Perceptions
Revista tradumàtica: traducció i tecnologies de la informació i la comunicació, Núm. 19, pp. 47-65
-
La interpersonalidad discursiva como alternativa al metadiscurso interpersonal
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 54, pp. 113-141
-
La novela negra como «transgénero»: Éticas transnacionales en la feminización del canon
Meta (Canada), Vol. 66, Núm. 2, pp. 318-336
-
Las traducciones de Emilio Salgari de la editorial Calleja
Quaderns d'italià, Núm. 26, pp. 271-290