Artículos (32) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2012

  1. A driving-emulation task to study the integration of goals with obligatory and prohibitory traffic signs

    Applied Ergonomics, Vol. 43, Núm. 1, pp. 81-88

  2. An investigation of the role of grapheme units in word recognition

    Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 38, Núm. 6, pp. 1491-1516

  3. Are all Semitic languages immune to letter transpositions? The case of Maltese

    Psychonomic Bulletin and Review, Vol. 19, Núm. 5, pp. 942-947

  4. Associative priming effects with visible, transposed-letter nonwords: JUGDE facilitates COURT

    Attention, Perception, and Psychophysics, Vol. 74, Núm. 3, pp. 481-488

  5. Bayesian estimation of the prevalence of suicide risk in institutionalized older people

    Omega (United States), Vol. 66, Núm. 2, pp. 121-133

  6. Conocimiento de las normas de tráfico en función de la edad y de la importancia para la seguridad vial

    Universitas psychologica, Vol. 11, Núm. 4, pp. 1277-1289

  7. Controversia entre madurez lectora y enseñanza precoz de la lectura: revisión histórica y propuestas actuales

    Aula abierta, Vol. 40, Núm. 3, pp. 3-14

  8. Cómo las superheroínas se convirtieron en amas de casa: Pixar y "Los Increíbles"

    Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 13, pp. 88-101

  9. Does the advantage of the upper part of words occur at the lexical level?

    Memory and Cognition, Vol. 40, Núm. 8, pp. 1257-1265

  10. El papel de la sílaba en la codificación posicional de las representaciones ortográficas

    Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 3, pp. 954-962

  11. El procesamiento de información en el juego problemático. Relevancia del procesamiento implicito y de la evualuación objetiva

    Revista española de drogodependencias, Núm. 3, pp. 301-318

  12. Electrophysiological signatures of masked transposition priming in a same-different task: Evidence with strings of letters vs. pseudoletters

    Neuroscience Letters, Vol. 515, Núm. 1, pp. 71-76

  13. Evaluación de la comprensión de las preguntas en lectura-orientada-a-tareas

    Revista de psicodidáctica, Vol. 17, Núm. 2, pp. 233-252

  14. Increasing interletter spacing facilitates encoding of words

    Psychonomic Bulletin and Review, Vol. 19, Núm. 2, pp. 332-338

  15. Individual differences in the Behavioral Inhibition System are associated with orbitofrontal cortex and precuneus gray matter volume

    Cognitive, Affective and Behavioral Neuroscience, Vol. 12, Núm. 3, pp. 491-498

  16. Intervención en las dificultades de competencia lectora

    Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, Núm. 71

  17. La definición de la LIJ desde el paradigma de la didáctica de la lengua y la literatura

    Anuario de investigación en literatura infantil y juvenil: ANILIJ, Núm. 10, pp. 87-105

  18. La evaluación on-line de la competencia lectora

    Quaderns digitals: Revista de Nuevas Tecnologías y Sociedad, Núm. 71

  19. Letter Position Coding Across Modalities: The Case of Braille Readers

    PLoS ONE, Vol. 7, Núm. 10

  20. On the flexibility of letter position coding during lexical processing: Evidence from eye movements when reading Thai

    Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 65, Núm. 8, pp. 1522-1536