Departament
PSIC.EV. EDUC.
Publicaciones (149) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
Retracted: Begoña Espejo and Irene Checa (2023) “Do gender and educational level predict vaccination? The mediating role of attitudes towards vaccines and fear of COVID-19” Soc. Personal. Psychol. Compass (https://doi.org/10.1111/spc3.12801).
Social and Personality Psychology Compass, Vol. 17, Núm. 10
-
A Multilevel Model to Assess the Effectiveness of an Affective-Sexual Education Program for People with Intellectual Disabilities: the Influence of Participants’ Characteristics
Sexuality Research and Social Policy, Vol. 20, Núm. 3, pp. 1105-1123
-
A Year of Pandemic: Psychological Effects in Spanish Children from 3 to 11 Years of Age
Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 119-128
-
A review of dialogic reading intervention in children with developmental language disorder
Medicina (Argentina), Vol. 83, pp. 58-63
-
A user-based information rating scale to evaluate the design of technology-based supports for autism
Universal Access in the Information Society
-
Academic Perfectionism, Psychological Well-Being, and Suicidal Ideation in College Students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1
-
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
Dykinson
-
Adjustment and maladjustment to later life: Evidence about early experiences in the family
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Adolescentes con y sin enfermedad crónica:: Competencias emocionales y malestar emocional
Revista de psicología de la salud, Vol. 11, Núm. 1, pp. 36-47
-
Ajuste e impacto psicológico del confinamiento por COVID-19 en las familias
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 261-274
-
Ajuste psicoemocional en la era COVID-19 en adolescentes de Ecuador: análisis de dos momentos temporales
Revista sobre la infancia y la adolescencia, Núm. 24, pp. 1-13
-
Ajuste socioemocional en las DEA
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 93-110
-
Analysis of the Differential Efficacy of the Reduced Version Over the Extended Version of an Affective-Sexual Education Program for Adults with Intellectual Disabilities
Archives of Sexual Behavior, Vol. 52, Núm. 1, pp. 135-147
-
Analyzing protective factors for adolescents’ mental health during COVID-19 pandemic in Spain: A longitudinal study
Revue Europeenne de Psychologie Appliquee, Vol. 73, Núm. 5
-
Analyzing the role of resilience and life satisfaction as mediators of the impact of COVID-19 worries on mental health
Journal of Community Psychology, Vol. 51, Núm. 1, pp. 234-250
-
Análisis de género de la producción científica española en psicología clínica (1971-2020)
Revista española de documentación científica, Vol. 46, Núm. 4
-
Análisis de predictores de síntomas ansiosos, depresivos y del estrés:: Inteligencia emocional y afrontamiento
Revista de psicología de la salud, Vol. 11, Núm. 1, pp. 49-60
-
Aplicación de metodología de innovación docente: Entrenamiento en técnicas de entrevista psicológica mediante un juego de escape
Innovaciones educativas, Vol. 25, Núm. 38, pp. 185-197
-
Apoyo familiar, minorías sexuales y conducta suicida en el proyecto PSICE: diferencias de género
XVI Congreso Internacional de Psicología Clínica
-
Aprendizaje basado en la resolución de casos: del aula de psicoendocrinologíaa la consulta
In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida (Universidad Politécnica de Valencia = Universitat Politècnica de València), pp. 1166-1172