Publicaciones (149) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. Retracted: Begoña Espejo and Irene Checa (2023) “Do gender and educational level predict vaccination? The mediating role of attitudes towards vaccines and fear of COVID-19” Soc. Personal. Psychol. Compass (https://doi.org/10.1111/spc3.12801).

    Social and Personality Psychology Compass, Vol. 17, Núm. 10

  2. A Multilevel Model to Assess the Effectiveness of an Affective-Sexual Education Program for People with Intellectual Disabilities: the Influence of Participants’ Characteristics

    Sexuality Research and Social Policy, Vol. 20, Núm. 3, pp. 1105-1123

  3. A Year of Pandemic: Psychological Effects in Spanish Children from 3 to 11 Years of Age

    Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 119-128

  4. A review of dialogic reading intervention in children with developmental language disorder

    Medicina (Argentina), Vol. 83, pp. 58-63

  5. A user-based information rating scale to evaluate the design of technology-based supports for autism

    Universal Access in the Information Society

  6. Academic Perfectionism, Psychological Well-Being, and Suicidal Ideation in College Students

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1

  7. Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

    Dykinson

  8. Adjustment and maladjustment to later life: Evidence about early experiences in the family

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  9. Adolescentes con y sin enfermedad crónica:: Competencias emocionales y malestar emocional

    Revista de psicología de la salud, Vol. 11, Núm. 1, pp. 36-47

  10. Ajuste e impacto psicológico del confinamiento por COVID-19 en las familias

    Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 261-274

  11. Ajuste psicoemocional en la era COVID-19 en adolescentes de Ecuador: análisis de dos momentos temporales

    Revista sobre la infancia y la adolescencia, Núm. 24, pp. 1-13

  12. Ajuste socioemocional en las DEA

    Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 93-110

  13. Analysis of the Differential Efficacy of the Reduced Version Over the Extended Version of an Affective-Sexual Education Program for Adults with Intellectual Disabilities

    Archives of Sexual Behavior, Vol. 52, Núm. 1, pp. 135-147

  14. Analyzing protective factors for adolescents’ mental health during COVID-19 pandemic in Spain: A longitudinal study

    Revue Europeenne de Psychologie Appliquee, Vol. 73, Núm. 5

  15. Analyzing the role of resilience and life satisfaction as mediators of the impact of COVID-19 worries on mental health

    Journal of Community Psychology, Vol. 51, Núm. 1, pp. 234-250

  16. Análisis de género de la producción científica española en psicología clínica (1971-2020)

    Revista española de documentación científica, Vol. 46, Núm. 4

  17. Análisis de predictores de síntomas ansiosos, depresivos y del estrés:: Inteligencia emocional y afrontamiento

    Revista de psicología de la salud, Vol. 11, Núm. 1, pp. 49-60

  18. Aplicación de metodología de innovación docente: Entrenamiento en técnicas de entrevista psicológica mediante un juego de escape

    Innovaciones educativas, Vol. 25, Núm. 38, pp. 185-197

  19. Apoyo familiar, minorías sexuales y conducta suicida en el proyecto PSICE: diferencias de género

    XVI Congreso Internacional de Psicología Clínica

  20. Aprendizaje basado en la resolución de casos: del aula de psicoendocrinologíaa la consulta

    In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida (Universidad Politécnica de Valencia = Universitat Politècnica de València), pp. 1166-1172