VLADIMIR ESSAU
MARTINEZ BELLO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con VLADIMIR ESSAU MARTINEZ BELLO (9)
2024
-
Exploring educators’ and parents’ perceptions of gender as a correlate of toddlers’ physical activity: two faces of the same coin?
Early Years, Vol. 44, Núm. 3-4, pp. 649-664
2023
-
Enhancing young children's movement experiences through a colouring activity pages: individualised ad hoc colouring materials can make a difference
International Journal of Early Years Education, Vol. 31, Núm. 2, pp. 502-518
-
The representation of athletes during Paralympic and Olympic Games: a Foucauldian analysis of the construction of difference in newspapers
Disability and Society, Vol. 38, Núm. 6, pp. 1053-1075
2022
-
Barriers and Facilitators to Toddlers’ Physical Activity during the COVID-19 Pandemic, as Perceived by Teachers, Principals and Parents: A Challenge for the Early Childhood Educational Environments
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
-
Role of Spanish Toddlers’ Education and Care Institutions in Achieving Physical Activity Recommendations in the COVID-19 Era: A Cross-Sectional Study
Children, Vol. 9, Núm. 1
2021
-
Barreras y facilitadores percibidos por las familias sobre la actividad física de niñas y niños entre los 2-3 años en tiempos de COVID-19: Resultados provisionales
Innovación e investigación educativa para la formación docente (Dykinson), pp. 1014-1022
-
Bodies in the early childhood education classroom: a Bourdieusian analysis of curricular materials
Sport, Education and Society, Vol. 26, Núm. 1, pp. 29-44
-
Evolución de un proyecto de innovación entre la escuela-universidad sobre Psicomotricidad, Música y Expresión plástica en la formación de maestras-os
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
2014
-
“Libros para niñas y libros para niños”: presencia de estereotipos de género en una colección de libros para dibujar
Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 9, pp. 182-215