TOMAS
MARTINEZ GIMENEZ
PROF. PERMANENTE LABORAL PPL
EDUARDO
VIDAL-ABARCA GAMEZ
EMÉRITO/A UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con EDUARDO VIDAL-ABARCA GAMEZ (13)
2019
-
Does Computer-based Elaborated Feedback Influence the Students’ Question-Answering Process?
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 47, pp. 81-106
-
How do students process complex formative feedback in question-answering tasks? A think-aloud study
Metacognition and Learning, Vol. 14, Núm. 1, pp. 65-87
2017
-
Bridging Skill and Task-Oriented Reading
Discourse Processes, Vol. 54, Núm. 1, pp. 19-39
2015
-
Online assessment of strategic reading literacy skills
Computers and Education, Vol. 82, pp. 50-59
-
Strategic Decisions in Task-Oriented Reading
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18
2014
-
TuinLEC, un tutor inteligente para mejorar la competencia lectora
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 37, Núm. 1, pp. 40-56
2012
-
Controversia entre madurez lectora y enseñanza precoz de la lectura: revisión histórica y propuestas actuales
Aula abierta, Vol. 40, Núm. 3, pp. 3-14
2011
-
Prueba de competencia lectora para educación secundaria (Complec)
Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 808-817
-
Recording online processes in task-oriented reading with Read&Answer
Behavior Research Methods, Vol. 43, Núm. 1, pp. 179-192
2010
-
Batería de Inicio a la Lectura (BIL 3-6): diseño y características psicométricas
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 62, Núm. 2, pp. 137-160
2009
-
Impact of question-answering tasks on search processes and reading comprehension
Learning and Instruction, Vol. 19, Núm. 1, pp. 13-27
-
On-line assessment of comprehension processes
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 308-319
2008
-
Eficacia de tomar notas para integrar información de varios textos
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 31, Núm. 2, pp. 259-272